2017: Walkthrough door: Louis Koot  

De game is gemaakt naar het oorspronkelijke boek van Agatha Christi "Tien Kleine Negertjes". Het verhaal is als volgt: 

8 totaal verschillende mensen zijn door ene U.N. Owen uitgenodigd om een weekeinde te komen doorbrengen in zijn huis op Shipwreck Island. 6 gasten reizen per trein naar het havenplaatsje  Sticklehaven en 2 gasten komen per auto. Na een lange treinreis en autorit arriveren de 8 gasten in het havenplaatsje Sticklehaven. Na nog eens boottochtje arriveren de 8 gasten op Shipwreck Island alwaar ze worden ontvangen door de butler en zijn vrouw. De gastheer, U.N. Owen, blijkt echter nog niet te zijn gearriveerd. De gasten installeren zich in hun diverse kamers en men gaat dan gezamenlijk het diner nuttigen. Tijdens de naborrel worden de 8 gasten en ook de butler en zijn vrouw, stuk voor stuk beschuldigt van moord. Eén voor één zullen de 10 mensen, die door U.N.Owen in zijn huis te Shipwreck Island zijn verzameld, sterven en dit gaat volgens het al oude kinderrijmpje "Tien Kleine Negertjes".

De Game volgt in principe het boek getrouw. Maar om het boek als game speelbaar te kunnen maken is er dus 1 karakter aan het gezelschap van 10 personen toegevoegd en dat is dus Patrick Narracott. Patrick Narracott is degene die de 8 gasten in zijn boot van Sticklehaven naar Shipwreck Island heeft gevaren. De bedoeling is het dat Patrick gelijk weer zal terugvaren naar  Sticklehaven om dan de gasten de volgende maandag weer te gaan ophalen en terug te varen naar  Sticklehaven. Maar dan.......Tja.......dat gaan we dus niet verklappen.

De Game is verdeeld in Hoofdstukken (Chapters). In elk Chapter kun je heel veel dingen bekijken en/of grijpen en praten met de andere personen. Niet alles is van even groot belang. Er zijn echter in elk Chapter bepaalde dingen die u MOET DOEN. Dit zijn de zogenaamde "triggers" die er voor zorgen dat je door kunt gaan naar het volgende Chapter van de game. Vergeet je om deze essentiële dingen te doen in een Chapter dan kun je niet door naar het volgende Chapter.  Je kunt Patrick laten rennen door dubbel te klikken met je linkermuisknop.. 

Linksboven in het scherm staat altijd je Tasje. Dat is je Inventory. Je kunt het openen door op het Tasje te klikken of door met je Rechtermuis te klikken. In je Inventory worden de Items opgeslagen die je in het spel oppakt. Geloof me....dat zullen er heel wat zijn. Je Inventory is ook de plek waar je Items met elkaar kunt combineren en nader kunt bekijken. Items combineren doe je via het Tandwiel en items bekijken doe je via het vergrootglas.

Rechtsboven staat altijd je Notitieboek. Het Notitieboek open je door erop te klikken. In het Notitieboek worden documenten, brieven en boeken opgeslagen. Al deze documenten, brieven en boeken kun je dan in het Notitieboek doorlezen. Brieven, andere documenten en boeken die je pakt worden eerst opgeslagen in je Inventory. 

Om ze dan in je Notitieboek te kunnen lezen klik je met brieven, documenten of boeken op het vergrootglas van je inventory. Je kopieert dan de brief, document of boek naar het Notitieboek en daar kun je het dan doorlezen. Wil je het verhaal een beetje goed kunnen volgen dan zal het echt nodig zijn dat je alle brieven, documenten en boeken doorleest. Het is ondoenlijk om dit allemaal in de walkthrough te gaan vertalen en op te schrijven.

Als een nieuw Item aan je Inventory wordt toegevoegd, of aan je Notitieboek, dan zie je dat je Tasje en je Notitieboek gaan knipperen. Bekijk altijd nieuwe Items in zowel je Inventory en je Notieboek.  Als je een Item uit je inventory hebt gepakt om dit in het spel te gebruiken, SLUIT dan altijd het inventoryscherm weer.

Proloog

Je bent dus Patrick Narracott en je moet in deze game het mysterie van Shipwreck Island en van U.N.Owen zien te ontrafelen en dit ook nog zien te overleven.  

Als je "New Game" begint dan start de game op met de beginfilm. We zijn dan in de  trein die op weg is naar het havenplaatsje Sticklehaven.  

In de trein bevinden zich 6 van de 8 gasten en één voor één worden ze aan ons voorgesteld. 

We zien achtereenvolgens: 

Rechter Lawrence Wargrave, die ietwat geïrriteerd raakt daar de capriolen van het zoontje van een medepassagier

Vervolgens duiken we de 2e klas wagon in alwaar we kennis maken met de "vurige" Vera Claythorne en Phillip Lombard, 

Dan krijgen we Generaal John Mackensie en Miss Emily Brent voorgeschoteld. 

De gepensioneerde Generaal zit wat te dommelen en te dromen maar schrikt dan wakker

We verlaten we eventjes de trein om Anthony Marston te ontmoeten die, in zijn flitsende rode sportauto, over de weg raast naar Sticklehaven. 

Marston passeert Dr. Edward Armstrong, die ook per auto op weg is naar Sticklehaven. 

Armstrong vindt dat geraas over de weg  van die Marston maar niets. 

Even later zien we  dat Marston stopt langs de weg en een pakketje ontvangt van een onbekende vent. 

Als Armstrong passeert verbergt Marston snel het pakketje achter zijn rug. 

Terug in de trein zien we dan dat William Blore voor zich zelf de namen van alle gasten nog even door neemt. 

De trein arriveert dan  in Sticklehaven en we belanden in de haven. Davis, de havenmeester ontvangt de gasten en.........

........ ook Marston en ook Armstrong voegen zich hier bij het gezelschap. 

Jij verschijnt dan ten tonele als Patrick Narracott want jij zal de gasten in de snelle speedboot  boot naar Shipwreck Island varen. 

William Blore meent Narracott te herkennen.  Narracott vaart het gezelschap naar Shipwreck Island en onderweg zie we de eigenaardige Ship Rock

 We leggen aan bij de steiger van het Shipwreck Island en hier maken we dan nog kennis met de dienstmeid en de butler, het echtpaar Ethel en Thomas Rogers

Het gezelschap wordt bij de aanlegsteiger ontvangen door butler Thomas Rogers en we klimmen omhoog naar het grote huis. 

Patrick help Thomas met het sjouwen van de koffer en......

De game gaat dan nu beginnen met Hoofdstuk 1

Hoofdstuk 1
Hoofdstuk 2
Hoofdstuk 3
Hoofdstuk 4 en Hoofdstuk 5
Hoofdstukken6, 7, 8, 9 and 10 met alle eindes

2017: Walkthrough door: Louis Koot