2017: Walkthrough door: Louis Koot  

In de game speel je als Arthur Hastings, de side-kick van Poirot in veel van zijn avonturen. Maar als Arthur Hasting doe je alsof je Hercule Poirot bent. Poroit daagt Hastings namelijk uit om de moordzaak op Seadrift Island nogmaals op te lossen. Poirot heeft die moordzaak op Seadrift Island in precies 1 dag opgelost, en hij daagt Hastings uit om dit ook te proberen.

Proloog

Poirot's uitdaging:

Het is September 1940. Europa is in oorlog met Nazi Duitsland en boven Groot BrittanniŽ staat de "Battle of Brittian", de luchtoorlog, op het punt van beginnen. Vooral Londen zal het doelwit zijn van de Duitse Luftwaffe. Londen verkeert daarom in een permanente staat van verduistering.  Hercule Poirot, de beroemde Belgische detective, zit in zijn werkkamer van zijn flat in Londen. Zijn gast is Captain Arthur Hastings, de onvermijdelijke side-kick van Hercule Poirot. 

Poirot fulmineert er even lustig op los over die vermaledijde Duitsers die er de oorzaak van zijn dat hij nu de hele godganselijke dag de verduisteringsgordijnen dicht moet hebben. Poirot haalt herinneringen op aan zijn vakantie op Seadrift Island, waar hij in 1 dag een moord oploste. Om de tijd te doden en om zijn eigen sombere stemming wat te verhogen, wil Poirot dat verhaal aan Hastings vertellen. Maar dan moet Hastings, en dan ben jij, Poirot stap voor stap door de zaak leiden, om aan te tonen dat alles heel logisch op te lossen is, als je de grijze cellen maar op de juiste wijze gebruikt. Poirot laat Hastings dan de "Vinger van Verdenking" (Finger of Suspicion) zien, een magisch voorwerp dat hij van een magiŽr heeft gekregen. Hastings kan het ding gebruiken, om hints over een verdachte te krijgen. 

Hastings gelooft niet in magie en Poirot daagt hem vervolgens uit om ook het mysterie van de "Finger of Suspicion" op te lossen. Poirot zal Hastings gedurende de avond 7 aanwijzingen geven waarmee hij het mysterie van de "Finger of Suspicion" moet kunnen oplossen.. De eerste aanwijzing is "POWER"(macht). Om te beginnen vertelt Poirot drie korte verhaaltjes

De 3 verhaaltjes van Poirot;

1: Seadrift Island, South Devon, 1703

Een dronkaard loopt op een kroeg toe. Plots verschijnt er een geestverschijning in een mantel met kap, bij de deur van de kroeg. 

De geestverschijning nodigt de dronken man mee naar binnen. 

De geest gooit een pijltje naar een dartboard en gaat dan de trap af naar de kelder. De dronken man volgt de geestverschijning en ziet dan hoe de geest door de muur loopt en verdwijnt. De dronken man ziet voetstappen die dood lopen tegen de muur. Op de muur is een dartboard geŽtst. De dronken man loopt angstig de trap weer op.

2: Brixham, South Devon, 1940

Een schoolmeisje loopt door een bos. Plotsklaps meent het meisje dat ze wordt achtervolgt en in paniek zet ze het op een rennen.

Als het meisje denkt veilig te zijn en tegen een boom leunt, wordt ze gewurgd door iemand met een kap op zijn hoofd.

3: Brixham, South Devon, Lente 1940

Vier, als monniken verklede, mannen voeren een ritueel uit. 

De 4 monnikken lopen om een paal waar een voodoo stro popje tegenaan staat. Om de beurt steken de 4 mannen  een naald in het popje.Dan zien we een man in zijn bed liggen. De man wordt wakker en schreeuwt het uit van pijn. Duidelijk is het dat de 4 monnikfiguren en hun voodooritueel iets met de pijn van de man te maken hebben.

Maak je klaar voor Poirot's uitdaging;

Als Poirot klaar is met zijn 3 verhaaltjes sta je voor zijn bureau. Je hebt nu de beschikking over de cursor.  

Op het bureau van Poirot staat, links, een kleine wereldbol. Voor de wereldbol ligt een Notieboekje. 

Plaats je cursor op het notitieboekje. Je cursor wordt het Grijphandje.  Grijp het Notieboekje

Bovenin je scherm springt er nu een balk open. Dit is de Optiebalk en de balk heeft 5 rondjes. 

Klik naast het notitieboekje om het terug op te bergen.  Plaats je cursor aan de linkerrand van je scherm. Je cursor wordt dan een linksafpijl. Klik en je draait een scherm naar links. In de hoek staat een boekenkast. De onderste 2 planken van de boekenkast zijn gevuld met grijze dossierdozen. 

Aan de muur, boven de radiator, hangt een ingelijste foto van Poirot en Hastings. Grijp de Foto van de muur. In rondje 2 van je Optiebalk heb je dan nu de afbeelding van Hastings. Klik met je Oogcursor op die grijze dossierdozen om er op in te zoomen. Eťn van de dossierdozen is open. Zoom in op de geopende doos. 

Er zitten dus dossiers in de doos. De voorste 4 dossiers zijn: Corrigan, Parsons, Drugs en Shipwreck. Pak deze 4 dossiers uit de doos. Ze worden opgeslagen in de "Documents" sectie van je Notieboek alwaar je ze zometeen kunt doorlezen. Zoom 2 keer uit de doos en de boekenkast.  Beweeg je cursor naar de midden boven van het scherm om de Optiebalk tevoorschijn te halen. Klik dan op je Notieboek en klik op "Documents". Op de rechterpagina klik je dan op "Corrigan Newspaper Story", Parsons Newspaper Story", Drug Smuggling Story" en Shipwreck Island Story" om deze 4 verhalen te kunnen lezen. Lees deze 4 verhalen nu door:

Corrigan Newspaper Story:

Je leest in dit krantenartikel, van 20 mei 1940, dat, een paar weken nadat in Brixham een 15-jarig schoolmeisje door wurging is vermoord er een 2e wurgmoord is gepleegd. Het 2e slachtoffer is Alice Corrigan, een 32 jarige huisvrouw uit Totnes. Het lichaam van Alice is gevonden door Elizabeth Stride. 

Parsons Newspaper Story:

In dit krantenartikel, van 17 mei 1940, lees je de naam van het vermoorde 15-jarige schoolmeisje, dat in Brixton door wurging om het leven is gebracht. Haar naam was Milly Parsons. Milly was een studente aan de School voor Jonge Dames van Miss Porter. Ze was door het Olmsted Copse bos op weg naar balletles toen ze werd gewurgd.

Drug Smuggling Story:

In dit artikel, uit 3 Januari 1940, lees je dat de politie een 3 heroÔne smokkelaars heeft gearresteerd op het strand bij Carey Spit. De namen van de gearresteerde smokkelaars zijn: Samuel Tanner, Thomas Mayhew en Oliver Bayle.

Shipwreck Island Story:

In dit artikel van 15 Augustus 1939 lees je over de gebeurtenissen op Schipwreck Island. Het vertelt in het kort het verhaal van Agatha's boek "Tien kleine negertjes" en dus het verhaal van de eerste Agatha Christi game "And Then There Where None".

Als je deze 4 krantenartikelen hebt doorgelezen dan sluit je het notitieboek. Je kijkt nog altijd naar de boekenkast. Draai weer een scherm naar links. Je ziet nu de hoek met dubbele deuren, een spiegel en een klein tafeltje naast Poirot's sofa. Als je op dubbele deuren klikt dan krijg je de vraag of je de game wilt verlaten. De dubbele deuren is dus een EXIT uit de game. Wel.....je bent net begonnen, dus waarom zou je al willen ophouden? Als je op de spiegel klikt dan zie je Hastings, dus jezelf, in de spiegel. 

Op het kleine tafeltje ligt een Stopwatch. Grijp de Stopwatch want dit is een onontbeerlijk instrument voor je in de game. De Stopwatch wordt opgeborgen in rondje 5 van de Optiebalk en Poirot feliciteert je met de beslissing om de stopwatch te pakken. Draai weer een scherm naar links. Je ziet nu Poirot's buitendeur. Ook de buitendeur is een mogelijkheid om de game te verlaten. In de hoek bij de deur staat een Aktetas. 

Je zult in de game een hoop spullen moeten verzamelen en die spullen zul je toch ergens in moeten opbergen. Grijp dus de Aktetas en je hebt nu de beschikking over een Inventory. De Aktetas komt in rondje 3 van de Optiebalk te staan. Als je op de aktetas klikt dan gaat je Inventory open, maar je kunt de inventory ook openen door met je rechtermuisknop te klikken. In je inventory heb je nu gelijk al wat Zakgeld.  Boven de ladekast hangt een kaart van Seadrift Island. Zoom in op de kaart. Rechtsonder op de lijst steken gekleurde pinnen. Als je de cursor op zo'n pinnetje plaatst, zonder te klikken, dan verschijnt er in de cursor een foto van de personen die je in de game zult ontmoeten.  

Klik je dan op het pinnetje dan verschijnt er een kaartje met daarop de naam van de persoon waar je zo meteen op Seadrift Island mee te maken zult krijgen. 

Deze personen zijn:

  • Colonel Weston, de politie commissaris. 

  • Adelaide Hughes, eigenaresse van de winkel.

  • Albert Bagby, eigenaar van de plaatselijke kroeg. 

  • Will Jenks, werkt in de garage.

  • Gladys Narracott, kamermeisje.

  • Henry Baily, barman. 

  • George Strumm, werkt op het strand. 

  • Hilary Castle, hotel eigenaresse. 

  • Arlena Marshall, gast. 

  • Major Barry, gast, 

  • Oakley Gardener, gast, 

  • Carrie Gardener, gast. 

  • Horace Blatt, gast. 

  • Emily Brewster, gast, 

  • Patrick Redfern, gast. 

  • Christine Redfern, gast. 

  • Rosemary Darnley, gast. 

  • Linda Marshall, gast. 

  • Kenneth Marshall, gast. 

Zoom weer uit en draai weer een scherm naar links. Je ziet nu de kast die rechts van Poirot's bureau staat. Bovenop de kast ligt een boek. 

Zoom in op de kast en dan op het boek dat er bovenop ligt. 

Het is een handboek voor leerling magiŽrs. Poirot heeft het als dank gekregen van Bill Nicholls, de magiŽr die hem ook de "Finger of Suspicion" gaf. 

Zoom weer uit en draai weer een scherm naar links. Je staat dan weer recht voor Poirot. Als je nu de 4 dossiers uit de doos hebt gehaald en die 4 artikelen in je notitieboek doorgelezen en je hebt de Stopwatch, het Notitieboek en de Aktetas gepakt en ook de foto van Poirot en Hastings dan is je Optiebalk nu vol. Je bent nu klaar om echt met Poirot's uitdaging te beginnen. Dus spreek Poirot aan via je mondjecursor, of klik in de Optiebalk op Hastings en.......

........je beland in:

Hoofdstuk 1: 24 Augustus 1940:Ochtend:

2017: Walkthrough door: Louis Koot