Cognition episode 2 Wise Money

Augustus 2013:

Walkthrough door: Louis Koot

  • Ik ga er van uit dat je Episode 1: The Hangman al hebt gespeeld, en dus alles al weet over Erica Reed en haar zogeheten Cognitieve gave en hoe je die Cogniviteit in de game kunt gebruiken. 

  • Ik neem ook aan dat je inmiddels wel alles weet over de besturing van de game en dan met name hoe je dingen moet pakken, bekijken, openen en met andere personen moet praten. Dat doe je dus via de icoontjes in het Actiescherm.

  • Ook ben je inmiddels wel op de hoogte  hoe je de inventory opent en hoe je de items in inventory kunt gebruiken, bekijken en/of met elkaar kunt combineren. 

  • Ik ga dit allemaal niet weer steeds uitgebreid uitleggen. In Episode 1 heb ik dit allemaal al tot in den treuren steeds uitgelegd

Episode 2 The Wise Monkey begint weer met een Proloog waarin je eerst een korte samenvatting ziet van de gebeurtenissen uit Episode 1: The Hangman. Na de samenvatting gaat de game verder met de:

Proloog:

We zien een pot met oren en ogen op sterk water en dan zien we iemand een mes oppakken en een vent die de schrik van zijn leven krijgt en dan zijn we bij Erica en Sully in het:

Hoofdkwartier FBI Boston 

Het is 2 uur 's nachts en dat is dus 6 uur eerder dan de gebeurtenissen die we zagen in het introfilmpje. Het is ook een paar weken later na de gebeurtenissen in Episode 1. Erica en sullige Sully praten, aan Erica's bureau, over de gebeurtenissen aan het einde van Episode 1....Baas Davies heeft Episode 1 niet overleeft en haar vervanger, baas McAdams, is gearriveerd. Merk op dat Sully een oorringetje in zijn oor heeft Erica en Sully praten over de nieuwe moordzaak die Sully onderzoekt en omdat Erica wat afleiding wil vraag je Sully "How's your case going?"  en praat dan verder via alle andere opties die je krijgt.

Er loopt een moordenares rond die de ogen, de oren en de tong van haar slachtoffers afsnijd en Sully noemt deze moordenares   "The Wise Monkey" en zegt dat het een vrouw is. Waarom Sully denkt dat de moordenares een vrouw komt omdat ze een gedeeltelijke vingerafdruk op het laatste slachtoffer hebben gevonden. Die vingerafdruk blijkt toe te behoren aan  een meisje dat vermist is en die les kreeg van het laatste slachtoffer.

De nieuwe, blondharige,  baliemedewerkster komt dan aangelopen en ze stelt zich voor als Tess. Tess  schenkt 2 bekers koffie in en ze geeft 1 beker koffie aan Sully en vraagt dan of Erica ook koffie wil. Je moet beslissen of je wel of geen koffie wilt......dus beslis of je wel of geen koffie neemt. het maakt niet zo heel veel uit of je Erica nu wel of geen koffie laat drinken......ik kies hier echter voor "No".

NB: Of je Erica wel of geen koffie laat drinken heeft gevolgen voor hoe Erica zich de komende minuten gedraagt. Drinkt Erica wel koffie dan gaan de dingen zometeen iets anders dan als ze nu geen koffie drinkt. Ik laat Erica dus geen koffie drinken maar als jij Erica nu wel koffie laat drinken dan zal Erica zich zometeen anders gedragen dan dat ik beschrijf. Ik ga niet steeds elke verschillende keuzes in de game uitwerken.....ik vertel je alleen mijn keuzes en wat daar de gevolgen van zijn. Maak jij andere keuzes in de game dan zul je de gevolgen daarvan verder zelf moeten uitzoeken.

Als je wel of geen koffie hebt aangenomen van Tessie komt John uit het kantoor van de nieuwe baas en hij zegt tegen Erica dat het nu haar beurt is voor een kennismakings praatje met de nieuwe baas. Erica gaat het kantoor in en praat met McAdams en deze nieuwe baas is niet bepaald vriendelijk tegen Erica.....Tijdens het gesprek stelt McAdams enige vragen waarop je dan een antwoord moet geven....

Je kunt er voor kiezen om Erica steeds de wat meer agressievere antwoorden te laten geven......of je kiest voor  de meer deemoedige manier van antwoorden......Het maakt niet zo veel uit welke antwoorden je kiest want de uiteindelijk afloop van het gesprek is toch hetzelfde......

Erica vertelt wat er in de zaak Davies gebeurde en welke relatie Davies had met de moordenaar. McAdams is kwaad dat Erica de computer van Davies doorzocht en ook vindt hij dat Erica's prestaties te wensen over laten sinds haar broer stierf. Blijf McAdams antwoorden, kies de kwade opties of kies de deemoedige opties....het maakt niet uit en.......Baas McAdams wil Erica in ieder geval van de zaak Davies afhalen, omdat ze er te persoonlijk bij betrokken is. 

Als je Erica geen koffie hebt laten drinken, dan hoort ze, tijdens het gesprek met McAdams, een geluid in de bureauzaal......Erica en McAdams gaan dan kijken en.....zie vinden het afgesneden oor van onze sullige Sully, achter Erica's bureau op de grond.

Vanzelf ben je dan in de close-up van het bloederige oor beland

Begin ermee om het Gitaarhangertje te bekijken en dan op te rapen. Bekijk dan het Oor........Erica herkent het oor aan het oorringetje......Klik dan op de cognitieve bol linksonderaan in je scherm. Er verschijnt veen blauwe wolk om het boor. Klik weer op het oor en klik dan op het Oog in de Bol en......

Erica ziet hoe de hoogblonde Tess het oor van Sully afsnijd en dan met de bewusteloze Sul verdwijnt via de nooduitgang wegkomen.

Loop naar rechts, naar het bureau van John. De nooduitgang is rechts van het bureau van John. De deur staat open en er wat bloed op het kozijn.

Bekijk het bloed even en verdwijn dan door de uitgang en.........Erica beland op de parkeerplaats en........

Bitch Tess komt afgescheurd in een zwarte auto en je cursor wordt nu een richtkruis.....

Snel.....schiet (Linkermuisknop) op de zwarte auto en.........Erica knalt er lustig op los maar ze raakt niets....

De schietopleiding bij de FBI stelt blijkbaar niet zo veel voor......Anyway......De blonde Bitch ontsnapt...met SullyErica wil de zwarte auto achterna rijden, maar de banden van haar eigen auto zijn kapotgesneden. Erica belt McAdams op, om hem op de hoogte te brengen en dan krijgt Erica een bekend visioen waarin ze ziet hoe ze zelf een kogel tussen haar ogen krijgt.

Er staan 2 auto's op de parkeerplaats. De zwarte auto is Erica's auto. Maak de kofferbak van Erica's auto open. 

In Erica's kofferbak ligt het reservewiel en de Wielsleutel. Pak de wielsleutel (Tire iron) uit de kofferbak en Exit. 

We horen hard gebons.....het gebons komt uit de kofferbak van de groene auto. Probeer de kofferbak van de groene auto te openen.....lukt niet...kofferbak zit op slot...Gebruik de praatoptie op de groene kofferbak........er zit iemand opgesloten in de kofferbak van de groene auto. Open de inventory en Selecteer de zojuist gepakte wielsleutel, zodat de wielsleutel in het inventory vakje, rechtsboven, komt ter staan. Open dan weer het Actiescherm op de groene kofferbak en klik daarin op het Koffertje en.......

Erica breekt met de wielsleutel de kofferbak open en.......Blonde Tess ligt vastgebonden in de groene kofferbak......O.....dus Tess kan de dader dus niet zijn.....

........Erica bevrijd Tess uit haar benarde positie en.....nu begint de game echt want de Proloog is over......

Verhoorkamer:

De nieuwe receptioniste, Tess Stamper, zit al in de verhoorkamer als Erica binnenkomt om Tessie te ondervragen. Wel....de bedoeling is om Tess te vragen wat er in hemelsnaam gebeurt is, dus praat met haar en gebruik alle gespreksopties.

Tess vertelt dat ze na haar werk naar huis ging en bij de auto werd aangesproken door een blonde vrouw, die deed alsof Tess iets had laten vallen. Toen Tess naar beneden keek blies de blonde vrouw poeder in haar gezicht geblazen en waardoor ze bewusteloos raakte. Tess kan zich alleen herinneren dat de blonde vrouw een lange jas droeg, van gemiddelde lengte was en geen Zuidelijk accent had.

Zeg als laatste "Give me a minute", om het gesprek te beëindigen en activeer dan Erica's Cogniviteit.....er verschijnt een paarse wolk om Tessie.....

klik op de paarse wolk en dan op het Hoofd in de bol en.....Erica gaat in "Regressie" en we zien dan 4 herinneringen rondom Tess draaien. 

Klik op de herinnering waar Tess en de donker blonde vrouw bij de auto staan en.....we zien hoe Tess bewusteloos raakt en dat de blonde vrouw iets in de broekzak van Tess stopt. Vanzelf zijn we dan weer uit de herinneringen. Praat weer met Tess en vraag haar nu om haar broekzakken te legen via de "Pocket" optie en.......Tess vindt een Theaterhangertje in haar broekzak en ze geeft het ding aan Erica.

Tess vraagt dan hoe Erica heet en als ze de naam hoort vertelt ze, dat toen Erica nog met de Davies case bezig, ene Cordelia naar kantoor kwam om te vragen naar Erica. Cordelia heeft haar telefoonnummer achtergelaten bij Gwen, aan de balie.

Het is dan een uurtje later en Tess is naar huis gezonden. Erica staat dan voor de lift en de balie. Baas McAdams heeft inmiddels al het personeel opgeroepen. Gwen, verantwoordelijk voor de Bewijskamer, staat ook weer achter de balie. De rechterzijde van de balie is de werkplek van Tess. Erica vindt dat ze eerst McAdams even op de hoogte moet brengen van het verhoor van Tess. Loop door naar de bureaus en ga dan het kantoor van Davis binnen (Davies' office) en praat er met de chagrijnige McAdams. McAdams geeft Erica dan nu de 'Wise Monkey' zaak en hij heeft ook geregeld dat Erica toegang krijgt tot de computer van Sully.

Verlaat het kantoor weer. Als je er behoefte toe voelt dan kun je even met John McCoy gaan praten....het is niet echt nodig maar ach....waarom niet. McCoy werkt aan de Davies zaak en is ook niet zo gecharmeerd van de nieuwe boss McAdams. Als je dan klaar bent met McCoy dan loop je terug naar Sully's bereau en zorg dat je er in de close-up van geraakt.

Sully's bureau:

De "Wise monkey" dossiers liggen op het bureau en verder staat er een Sully familie foto, de computer en een stress ball op het bureau. Bekijk, via het actiescherm, de familiefoto en de stress ball. Pak dan, via de hand in het actiescherm, de "Wise Monkey dossier" op en.....het dossier verschijnt in close-up in je scherm. Klik op elk tabblad en lees alle informatie in het dossier. Het dossier beschrijft de slachtoffers die tot nu toe door de "Wise Monkey" zijn vermoord.

Als je alle dossiers gelezen hebt dan EXIT je uit het dossier. Open dan het actiescherm op Sully's computerscherm en klik dan de hand en we zijn dan in de Sullige  computer. Wel....Sully's computer werkt niet zo als Erica's computer, en dat heb ik in Episode 1 The Hangman al allemaal uitgebreid uitgelegd. Als je wilt kun je eerst Sully's e-mailtjes doorlezen, maar van belang is dit niet. Open de "Case Database" en vul dan bij "Search by case name" de zaak van de "Wise Monkey" in, via het uitrolmenu, en klik dan op "Search". Erica leest dan een samenvatting van de Wise Monkey zaak hardop voor en ze leest ook dat Kelsey Gardner een ex-studente was van het Berklee College en dat ze zanglessen volgde bij Anne Heater, het 4e en tot nu toe laatste slachtoffer.

Klik, rechtsboven in het scherm, op "Print Evidence Form Request" om het document naar de printer te sturen om het uit te printen......vergeet dit niet. Klik dan, links, op "People Search", om het Personen zoekscherm te openen, en vul dan in het zoekvak de naam Kelsey Gardner in, via het uitrolmenu, en klik op de "Search" knop. 
Erica leest de info over Kelsey Gardner weer hardop voor en ze leest dat Kelsey financiële problemen had en dat ze werkte in een restaurant. Sinds 30 mei is Kelsey nergens meer gezien

Klik op "logout" om uit de computer te gaan en klik dan EXIT om Sully's bureau te verlaten. Kijk dan even in de inventory want Erica moet vanzelf het "Wise Monkey dossier" in de inventory hebben opgeborgen.Loop naar links, naar de scheiding tussen het bureau gedeelte en het receptie deel van de zaal. Bij de onderste scheiding staat de Printer.Open het actiescherm op de printer en klik dan de Hand om het uitgeprinte Casefile uit de printer te pakken.

Gwen, de bewijsbewaakster, staat achter de balie. Ga praten met Gwen en vraag haar naar Cordelia's telefoonnummer en naar de hanger die bij Sully's oor is gevonden (Guitar charm)

Gwennie is ietwat van streek want......drie van de vier hangertjes in de 'Wise Monkey' zaak zijn uit de bewijskamer gestolen. Gwen vermoedt dat de moordenaar ze heeft gejat. Er is nog 1 hangertje achter gebleven, maar als Erica dat hangertje wil hebben dan moet ze daartoe een formulier overhandigen. Gwen vertelt dat het hangertje dat je bij Sully's oor vond, een nieuw hangertje is .Gwen geeft Erica een papiertje met het telefoonnummer van Cordelia.

Zeg gedag tegen zenuwpees Gwen. Selecteer in inventory dan het "Bewijsformulier (Evidence Form) en geef dit aan Gwen. 

In ruil krijgt Erica van Gwen dan het enige nog overgebleven hangertje....het is het zilveren belhangertje dat bij het lijk van Nick steward, het 2e slachtoffer, is gevonden.  Duik de inventory in en klik op + en klik dan op papiertje waar Cordelia's telefoonnummer op staat (Cordelia's number) en klik dan op Erica's telefoon (Cellphone) en.....

Erica probeert het nummer te bellen maar krijgt te horen dat het nummer is afgesloten en niet in gebruik is. Erica vermoed dat Tess het nummer niet correct heeft opgeschreven en ze probeert het goede nummer te "voelen" met haar cognitieve krachten maar dat lukt niet. Wellicht dat Rose hier kan helpen

Klik op de lift en....gelukkig....dat gedoe met het actiescherm en de liftknop hebben ze uit de game gehaald. 

We belanden nu vanzelf op de plattegrond. Klik de "Back to Boston Overview" knop en reis dan naar de antiekwinkel van Rose:

Antiek winkel (Antique Shop):

Erica vertelt Rose wat er met haar vorige Baas Davies is gebeurt en als dit klaar is dan ga je weer met Rose praten, via het actiescherm, en kies je voor de "Help" optie. Erica legt aan Rose uit dat ze statische beelden doorkrijgt als ze haar krachten op het briefje met het telefoonnummer gebruikt. Rose legt vervolgens uit hoe "Synergie" werkt. Als Erica twee voorwerpen heeft, die op hetzelfde tijdstip bij elkaar waren, kan ze de herinnering duidelijk maken. Zeg gedag en verlaat de antiekwinkel om een tweede voorwerp van Tess te gaan zoeken. Klik de "Downtown"optie op de kaart en keer dan terug naar het:

FBI Hoofdkwartier:

De rechterkant van de receptiebalie is de werkplek van Tess. Zoom er op in via het loepje in het actiescherm. In de koffiebeker staat een Rose Pluizenpen (Pink pen). 

Het is de pen waarmee Tess het telefoonnummer van Cordelia mee op heeft geschreven. Pak de Rose Pluizenpen, via de hand in het actiescherm.

 Exit uit de close-up en keer als een speer, via de lift en de plattegronden, terug naar Rose:

Antiek winkel:

Zorg dat de Tess pen in het inventoryvak staat en geef de roze Pen (Tess pen) aan Rose, via het koffertje in het actiescherm en.....Rose gaat Erica nu leren hoe zij haar Synergy krachten kan gebruiken....De Tutorial legt het een en ander uit. Voor Synergy geld dat de herinnering sterker word als er meer voorwerpen van een bepaalde persoon met elkaar worden gecombineerd. Klik op Erica's Cognitieve Bol en open dan de inventory. Klik in inventory op het gele telefoonnummer briefje (Cordelia's number) en dan op de rose Pen (Tess pen) en.....We zien dan Tess het telefoonnummer noteren met de roze pen....Klik op de synergievierkantjes in de Cognitieve Bol en.........

Erica ziet Tess, in herinnering, het juiste Cordelia nummer noteren....Erica heeft nu het juiste nummer. 

Linksklik, linksboven, op Erica's GSM-telefoon op het ding groot in het scherm te zetten. Klik dan op "Contacts" en klik dan op "Cordelia" en.....Erica belt Cordelia nu op en krijgt te horen dat Cordelia net op weg gaat naar het kerkhof om het graf van haar broer te bezoeken. Cordelia vraagt Erica om haar op het kerkhof te ontmoeten. Verlaat de winkel van Rose en reis dan, via de plattegrond, naar het begraafplaats:

Mt. Auburn Cemetery:

Cordelia zit alweer op het bankje. Ga met Cordelia praten via de praatoptie in het actiescherm.

Erica bent het gesprek met te vertellen dat ze Cordelia, 3 jaar geleden, zag tussen de mensen op het kerkhof toen Erica's broer stierf. Cordelia heeft Erica intussen ook herkend en ze vertelt dat ze toen toevallig op dat moment op het kerkhof was  om het graf van haar broer te bezoeken. Ze hoorde een schot en belde de hulpdiensten. Erica accepteert deze  verklaring en ze geeft Cordelia haar mobiele telefoonnummer.

Praat verder met Cordelia via alle gespreksopties die nu verschijnen:

Cordelia kwam naar het FBI hoofdkwartier omdat ze Erica wilde vertellen over een man die haar volgt en rondhangt bij de flat waar ze woont. Cordelia denkt dat haar stalker dezelfde man is, die ze ook drie jaar geleden zag, hoewel hij nu littekens op zijn wang heeft en toen niet. Maar de ogen zijn hetzelfde. Cordelia is bang en Erica belooft een politieauto naar Enthon Towers te sturen, tot ze tijd heeft om zelf te komen kijken.

Verlaat de begraafplaats en reis terug naar het:

FBI Hoofdkwartier:

Ga het kantoor van de vermoorde baas Davies weer binnen en praat er weer met chief McAdams. Vraag McAdams of hij een patrouillewagen wil sturen naar Enthon Towers, waar Cordelia woont. McAdams weigert dit echter want Cordelia moet hiervoor zelf naar het bureau komen om een aanvraagformulier in te vullen. Neem afscheid

Verlaat het kantoor en ga naar de balie en ga er weer praten met Gwen. Vraag Gwennie naar het politiebewakingformulier (Interagency Request Form) en Gwen geeft dan zo'n formulier aan Erica. Gwendolien klaagt dan over de enorme hoeveelheid papierwerk die ze nog naar McAdams moet brengen ter ondertekening. Bied Gwen dus je hulp aan via "Offer to help" en Erica krijgt van Gwen dan een stapel papieren (Stack of papers).

Berklee Colege of Music:

Kelsey Gardner:

Erica wordt ontvangen door Rector (Dean) Chapman. Open het actiescherm op Chapman en kies dan de praatoptie en vraag Chapman naar Kelsey en alle andere vragen.

Chapman zegt dat hij Kelsey niet zo goed kende. Kelsey studeerde zang en haar hoofdvakken waren performance en composition en ze heeft hooguit één keer één van de sporadische compositielessen van Chapman bij gewoond. Luke Jensen, het 1e  slachtoffer, was Kelsey's leermeester in compositie. In het begin ging alles goed, maar later zakte de punten van Kelsey. Kelsey had een studiebeurs, maar raakte die na haar eerste jaar kwijt. Kelsey kon toen haar lessen niet meer betalen en ze kreeg ook geen studielening. Kelsey's beurs ging het volgende jaar naar Colleen Lavery, het 3e slachtoffer, die ook zang studeerde. Chapman wil Erica wel het adres van Kelsey's vroegere kamergenoot Melissa geven en die locatie staat dan nu ook op de plattegrond.

Als Erica alles met Chapman besproken heeft kijk je rond in de kamer. Bij het raam staat een archiefkast en leunt er een cello in de hoek. Achter Chapman hangt een gitaar aan de muur en een familie foto. Bekijk, via het oog in het actiescherm, de Cello......Erica bekijk dan ook vanzelf de gitaar.....De cello is gesigneerd met de handtekening van de beroemde cellist Yo-Yo Ma en de gitaar is gesigneerd door alle 4 leden van The Beatles.....Erica wordt er stil van. Als Erica probeert om de archiefkast te openen dan wordt ze, tamelijk scherp, door Chapman op de vingers getikt. Bekijk de familiefoto....op de foto zien we de familie Chapman tijdens een vakantie in een vrij duur vakantieoord.

Op de tafel, die linksonder staat, ligt een stapeltje formulieren. Bekijk dat stapeltje papieren....

Het is blanco briefpapier van de school met het logo van de school als brievenhoofd. Probeer een velletje te pakken...

Erica vraagt beleefd aan rector Chapman of ze een velletje briefpapier mag hebben en Chapman vraagt waarom ze een blanco vel briefpapier van de school wil hebben.....Je krijgt dan de keuze om Chapman de waarheid (Thruth) te vertellen of om te liegen (Lie). Als je Erica nu laat liegen dan mag ze nu meteen een velletje briefpapier pakken.....Laat je Erica de waarheid vertellen, dan mag ze geen velletje pakken en moet je hiermee wachten tot Erica een reden kan opgeven waarom ze een vel briefpapier van de school nodig heeft. Ik kies hier ervoor om te liegen, dus ik kies hier voor de "Lie" optie....Erica liegt dan tegen Chapman over waarom ze een velletje van het papier wil hebben en ze mag dan een velletje hebben. In inventory heb je dan een vel briefpapier (Berklee stationary). Ok.....verlaat de school en reis dan, via de plattegrond, naar het appartement van Melissa, de voormalige kamergenoot van Kelsey:

Melissa Carubia:

Rector Chapman heeft Melissa al gewaarschuwd dat ze een bezoekje van FBI agente Erica Reed kan verwachten. Melissa is tamelijk "zweverig".....Hasj of wiet, dat wordt niet zo duidelijk. Melissa nodigt Erica uit om te gaan zitten en ze neemt zelf plaats op haar zacht roze bank. Voor Erica gaat zitten wil ze echter eerst even alles in de kamer "opzuigen", dus bekijk alles wat je kunt bekijken via het oog in het actiescherm. Het belangrijkste item dat Erica ziet is een poster van die, rechts naast de ingang van de keuken, op het smalle muurtje hangt (Jaunty Abyss Poster). Als Erica die poster bekijkt blijkt het een poster van DJ Ab Horrence te zijn en dat is, zoals Erica inmiddels weet, het alias van Nick Steward, één van de slachtoffers van The Wise Monkey killer.

Als je alles bekeken hebt dan klik je op Melissa om met haar te gaan praten. Erica neemt plaats naast Melissa op de bank en vraagt of ze Melissa wat vragen mag stellen....Dat mag, dus open weer het actiescherm op Melissa en klik weer op de praatoptie. Vraag Melissa alles wat je kunt vragen, maar natuurlijk vooral over haar vroegere roommate Kelsey.

Melissa vertelt dat Kelsey, gedurende haar 1e studiejaar, een baantje in het kantoor van rector Chapman had. Erica vraagt zich af waarom Chapman dat niet heeft vertelt en beweerde dat hij Melissa nauwelijks kende. Kelsey wilde DJ worden en ze leerde van DJ Horrence hoe ze moest "spinnen". Toen Kelsey haar gedeelte van de huur niet meer kon betalen, nam haar vriend Joey dat op zich. Joey werkt op het postkantoor. Erica denkt dat het dezelfde Joey is, die haar het pakje van Davies gaf, in Episode 1 en het postkantoor (Post office) wordt op de plattegrond gezet. Melissa ontving die ochtend een zilveren hangertje, maar ze kan zich niet meer herinneren waar ze het gelaten heeft. Ze wil er de "geesten" wel om hulp vragen.

Als je alles met Melissa besproken hebt, en alleen nog de "Silver Charm" optie hebt over gehouden, dan zeg je gedag. Erica staat dan op. Open gelijk weer het Actiescherm op Melissa en klik weer op de Praatoptie en.....Erica gaat weer naast Melissa op de bank zitten....Ga nu niet weer praten met Melissa maar klik nu op Erica's Cognitieve Bol en aansluitend op het paarse aura dat rondom Melissa verschijnt en dan op het Hoofd in de Bol.....Maar.... Melissa vindt het echter niet goed dat Erica haar aanraakt, zolang zij zelf contact met de geesten probeert te maken. Melissa gelooft in contact met geesten. Op het salontafeltje liggen tarotkaarten. Bekijk de Tarot Kaarten....Erica meld dat de tarotkaartje tamelijk veel gebruikt zijn. Exit uit de close-up en verlaat het appartement, via de Exit linksonder (Onder het grijze vloerkleedje). 

Reis naar Rose's antiek winkel:

  Loop door naar de toonbank van Rose. Op de toonbank ligt een stapeltje Ouija borden. Pak een Ouija Bord......

.Erica vraagt Rose hoeveel ze moet betalen maar van Rose mag ze een Ouija bord gratis hebben. Ga terug naar Melissa. Zorg dat het Ouija Bord in het inventory vakje staat en geef het bord dan aan Melissa, via het koffertje in het actiescherm. Erica gaat Melissa dan helpen om in contact te komen met de "Geesten" via het Ouija Bord....Als Erica en Melissa bezig zijn activeer je de Cognitieve Bol en dan klik je op de paarse wolk en dan op het hoofd in de bol en......

Er gaan 4 herinneringen om Melissa heen draaien. Klik, één voor één, op elk van de 4 herinneringen en je ziet dan wat Melissa op 4 bepaalde tijden heeft gedaan. 

Let vooral steeds op het klokje dat, in elke herinnering, op Melissa's bureau staat. 

De volgorde waarin je de herinneringen bekijkt maakt niet uit.....het gaat om de tijden die je steeds op het klokje ziet....noteer die tijden en wat Melissa op die tijden aan het doen is

  • Om 7:35 heeft Melissa haar Yoga oefeningen gedaan

  • Om 7: 54 heeft Melissa komt Melissa uit de keuken met een glas water, 

  • Om 8:03 uur heeft Melissa een appeltje gegeten.

  • Om 8:15 leest Melissa de post. 

Exit uit deze "Regressie". In je scherm verschijnt dan een lijstje met de 4 bezigheden van Melissa....je moet nu in de juiste volgorde die 4 bezigheden weg klikken...

Klik op  Yoga, Water, Apple, Mail en.......

Melissa herinnert zich dan dat ze het zilveren hangertje in haar rode juwelendoosje, op de make-up tafel, heeft opgeborgen en......Erica loopt dan vanzelf naar de make-up tafel en opent het rode juwelendoosje. In het juwelendoosje ligt postbussleutel en het pianohangertje. 

Pak het Pianohangertje. Bekijk dan de postbussleutel......Erica ziet dat de initialen "KG" op de sleutel staat....de sleutel is van Kelsey....het is een reservesleutel voor een postbus die Kelsey heeft gehuurd op het postkantoor....helaas is het nummer van de postbus weggekrast. Pak de Postbussleutel.

Erica gaat dan weer bij Melissa zitten en ze verteld dat Kelsey verdacht wordt van de moorden. Erica denkt dat ook Melissa in gevaar is en ze raad haar aan om een tijdje bij vrienden te4 gaan wonen en dat wil Melissa dan ook wel doen. Vanzelf landen we dan terug op de plattegrond. Wel....Erica heeft nog een appeltje te schillen met de leugenachtige rector Chapman, dus ga terug naar het:

Berklee College:

Praat met Chapman en confronteer hem met het feit dat ie gelogen heeft over het feit dat ie die Kelsey nauwelijks kent via "Kelsey worked here"......Erica praat niet met Chapman maar zegt in zich zelf dat de rector zijn leugen alleen maar zal herhalen.....Gebruik dan ook de "Attempt Accusation" optie maar weer zal Erica dit niet tegen Chapman zeggen maar alleen in zich zelf. Erica denkt echter dat er bewijs voor Kelsey's werkzaamheden in de archiefkast te vinden zal zijn, dus open het actiescherm op de archiefkast en klik dan op het loepje.....

Erica pakt een dossier dat op de kast ligt en etr5 volgt dan een dreigend gesprekje met de rechter.....Erica beschuldigt de rector nu van liegen over Kelsey....de rector zegt dat Erica niet mag bekijken zonder huiszoekingsbevel.....Erica wordt boos en brengt Chapman in het nauw. Je krijgt dan nu nieuwe gespreksopties, dus gebruik de bovenste optie en.....

Chapman blijft volhouden dat ie niets met Kelsey te maken heeft en eist nog steeds een huiszoekingsbevel. Klik weer op Chapman en weer op de praatoptie en vraag de rector dan of ie een verhouding had met Kelsey (Were you having an affair with her?).....Chapman ontkent dit natuurlijk te stelligste. 

Wel....op deze manier komen we niet verder met Chapman, dus verlaat de school en reis dan nu naar het appartement van Kelsey...

.eerst "Back to Boston Overview" en dan Kelsey's Apartment:

Kelsey's Appartement:

De verhuurder van het appartement heeft Erica vertelt dat Kelsey's ouders de huur voor het appartement blijven betalen. Het appartement heeft een keukenhoek, een aparte badkamer, een slaaphoek en een leefruimte. Links naast de voordeur hanger er 3 posters op de muur en er staat een stereo-installatie. Bekijk de 3 posters....De linker poster is een aankondiging van "Into the Woods" met in de hoofdrol Kelsey, de middelste poster is een DJ Ab Horrence poster en de rechter poster gaat over  "An Evening of Opera" waar Kelsey en Dorreen de hoofdrol in vertolkten.

Links naast de grote tafel staat een keyboard waar een briefje (Note) op ligt. Lees dat briefje....Het is een briefje van Kelsey's ouders. Bekijk ook het keyboard....het is een lekker duur ding. Bekijk de stoel, het bed en de tv, die voor het bed staat....het zijn allemaal 3e hands spullen. Op het bijzettafeltje, dat tegen de pilaar aan staat, ligt een enveloppe (Mail). Bekijk die enveloppe.....de enveloppe is leeg maar pak de enveloppe toch maar. Op de tafel staat een pakketje....bekijk het pakketje....het pakketje is geadresseerd aan Sully. Maak het pakketje open via de hand van het actiescherm......

Erica vindt een Puzzeldoos in het pakket en ze zet de het op tafel.

Open de inventory en klik dan op de Cognitieve bol. Je ziet dan nu alleen de inventory en de Cognitieve Bol waar dan nu de 3 vierkantjes in staan. In inventory heeft Erica nu 4 zilveren hangertje te weten: Belletje, Gitaar, piano en de theatermaskers. klik nu op deze zilveren hangertjes, zodat ze alle 4 geselecteerd zijn, en....er verschijnt een herinnering van de puzzeldoos in het scherm....

klik weer op de Cognitieve Bol om de herinnering te zien....We zien dan Kelsey en Joey met de puzzelbox....

Kelsey is heel erg kwaad en Joey probeert haar te kalmeren. Kelsey maakt de puzzeldoos open en stopt er een geheugenkaartje in. Erica meld dan dat er nog een 2e herinnering is maar om die te kunnen zien heeft Erica nog meer van die zilveren hangertjes nodig want deze 2e herinnering is nu nog zeer onduidelijk. Klik op het kruisje van de Cognitieve Bol om uit dit scherm te gaan en sluit dan ook de inventory.

Open het actiescherm op de puzzeldoos en  klik dan op het deuricoon en......

Omdat ze in de herinnering heeft gezien hoe Kelsey dat deed weet Erica ook hoe ze de puzzeldoos moet openen, dus dat doet ze en.......... Erica schrikt zich de pleuris want.....ze ziet een oog en.... krijgt dan een visioen waarin Ze ziet hoe er een oog bij Sully wordt uitgestoken. Totaal van streek belt Erica dan haar vader op, die haar weer enigszins weet te kalmeren.

Open de inventory....uit de puzzeldoos heeft Erica een Cd (Kelsey's demo cd) gepakt en een zilveren G-sleutel hangertje (G-clef charm). Maar dat geheugenkaartje zat blijkbaar niet meer in de puzzeldoos. Selecteer de Cd...dus zorg dat de CD in het inventoryvakje komt te staan....de inventory sluit dan vanzelf. Loop naar de Stereo-installatie en stop er dan de CD in via het koffertje in het actiescherm en luister naar Kelsey die een liedje zingt.

 Exit uit het appartement en ga via "Downtown" naar het:

Postkantoor: ( Post Office):

Ga praten met de "vrije" lokettist en vraag hem naar Joey......Deze jongen is een invaller omdat Joey vandaag niet is komen opdagen en ook zijn telefoon niet beantwoord. Erica vraagt om het adres van Joey maar dat wil de lokettist niet vertellen. Sluit het gesprek, selecteer in inventory de FBI-badge klik weer op de lokettist en toon de jongen dan de FBI badge via het koffertje in het actiescherm en....Joey's adres wordt op de plattegrond gezet.

In de linker muur van de hal steken de Postbussen (P.O boxes). Loop naar de postbussen. Selecteer in inventory de Postbussleutel (P.O box key) en gebruik dan het koffertje van het actiescherm op de Postbussen en......wel....omdat de sleutel geen nummer heeft weet Erica niet welk van de postbussen ze moet openen. Open weer de inventory en klik dan op de Cognitieve Bol en klik dan op de postbussleutel en op de enveloppe (Kelsey's empty envelope)......er verschijnt een herinnering in het scherm....Klik op de vierkantjes in de Cognitieve Bol en......

Erica ziet dan welke postbus Kelsey heeft gehuurd.....nummer 303.  Zorg dat de postbussleutel nog in het inventoryvakje staat.....open weer het actiescherm op de postbussen en klik weer op het koffertje en.......Erica maakt nu postbus 303 open. In de postbus ligt een Enveloppe, geadresseerd aan Kelsey. Pak de Enveloppe uit de postbus en....er ligt ook een schroevendraaier in het postvak, dus pak ook de schroevendraaier. 

Vanzelf sluit Erica de postbus en ben je uit de close-up. Verlaat het postkantoor en duik de Boston Overview kaart op en reis nu naar:

Joey's Place:

Joey woont in een verlaten oud pakhuis. Open het actiescherm op de deur en klik dan de Hand en.....Erica hijst zich de trap op en klopt dan op de deur en gilt dat de FBI op de deur staat te rammen....Er volgt geen antwoord.....blijkbaar is die Joey niet thuis en de deur heeft ook geen deurkruk of slot. Bekijk het elektrakastje, dat links naast de deur hangt. Het kastje zit echter ook op slot. We.....momenteel komt Erica hier niet verder, dus dubbelklik de EXIT, in de steeg, en ga dan, via de "Boston Overview" kaart, terug naar:

Kelsey's appartement:

Terug in Kelsey's flatje open je de inventory. Klik in inventory op de Hand....hierdoor wordt de enveloppe uit de postbus geselecteerd. Klik op de enveloppe (P.O box envelope) en.....Erica haalt een dreigbrief uit de enveloppe en leest de brief hardop voor.......De anonieme afzender schrijft dat Kelsey moet ophouden met haar bedreigingen, zoniet dan zal de schrijver ervoor zorgen dat Kelsey nooit meer op een school terecht kan of een baan krijgt.

Open weer de inventory, klik weer de Hand en klik dan op de dreigbrief (Threatening letter).....Erica ziet nu dat er een deel van de brief is afgescheurd. Blijf in inventory maar klik nu de Cognitieve Bol en klik dan weer op de dreigbrief en op de enveloppe (Threatening letter, P.O box enveloppe) en dan weer op de Cognitieve Bol en.....we zien in "Synergy" dat Chapman de afzender is van de dreigbrief.

In de pilaar, waar het kleine bijzettafeltje tegenaan staat, zit een ventilatierooster (Vent). Bekijk het ventilatierooster via het oog in het actiescherm.......Erica ziet dat er een schroefje mist in het rooster. Zorg dat de schroevendraaier in het inventoryvakje staat en schroef dan het rooster los via het koffertje van het actiescherm.......

Erica klimt op het wankele tafeltje om het rooster los te schroeven. In het ventilatiekanaal vindt Erica weer een Enveloppe......het wordt eentonig maar pak de enveloppe.....

NB: vindt jij het ook niet vreemd dat een FBI agente alle mogelijke bewijsstukken zo maar oppakt met der blote tengels? Zou Erica nog nooit van vingerafdrukken hebben gehoord? Je zou toch verwachten dat ze eerst van die dunne plastiek handschoentjes aan doet voor ze met der tengels aan enveloppen en brieven  e.d gaat zitten klooien.

Enfin......Duik de inventory weer in, klik de hand en dan de zojuist gepakte enveloppe (Vent envelope) en.....Erica haalt een geheugenkaartje uit de enveloppe.....het is het geheugenkaartje dat we Kelsey in de puzzeldoos zagen doen. Duik weer de inventory in, klik nu op het + teken en klik dan op de Memory Card en dan op Erica's mobiele telefoon en......

Erica stopt de geheugenkaart in haar telefoon om de info op de geheugenkaart te kunnen lezen en......Het blijkt een lijst met financiële transacties van Chapman te zijn........Chapman heeft zich laten omkopen door de organisatie die de studieleningen toewijzen en verzorgen. Erica heeft echter twijfel over de echtheid van het document.

Als je, net als ik, bij je eerste bezoek aan rector Chapman een velletje blanco briefpapier hebt verkregen, dan kun je nu de dreigbrief vergelijken met het blanco briefpapier. Heb je nog geen velletje briefpapier dan moet je wachten tot je weer bij Chapman bent en dan eerst een velletje briefpapier vragen. Duik de inventory weer in en klik weer op het + teken en klik dan op de dreigbrief (Threatening letter) en op het Berklee briefpapier (Berklee stationary) om deze 2 items met elkaar te vergelijken..... Erica gilt dat de dreigbrief geschreven is op het officiële briefpapier van het Berklee College. Erica vindt het tijd worden om die leugenachtige rector eens heel diep in de ogen te gaan kijken. Verlaat de flat en ga terug naar rector Chapman:

Berklee College:

NB: kon je de dreigbrief niet vergelijken met het briefpapier van het college omdat je nog geen blanco velletje van dat briefpapier had, dan ga je nu eerst een velletje briefpapier pakken. Gebruik dan de "Truth" optie om een velletje te bemachtigen. Vergelijk dan in inventory de dreigbrief met het briefpapier zodat Erica dan weet dat de dreigbrief op het briefpapier van de school is geschreven. Ga dan met Chapman praten.

Als je de dreigbrief vergeleken hebt met het blanco briefpapier van het College dan spreek je Chapman aan, via de praatoptie in het actiescherm. Gebruik dan de "Accuse Dean" optie.  Chapman raakt echter niet onder de indruk van Erica's tamelijk woeste beschuldigingen......Kom het eerst maar eens met bewijs, is de general reactie van Chapman.

Ok......de leugenachtige rector wil bewijs zien? Wel.....dat kan ie krijgen.....Selecteer in inventory de dreigbrief en toon het ding aan Chapman, via het koffertje in het actiescherm......Chapman vindt het echter geen bewijs....iedereen kan een velletje school briefpapier gepakt hebben. Selecteer nu dan het geheugenkaartje in inventory en toon dit dan ook aan Chapman en......Erica beschuldigt dan nu dat Chapman corrupt is, maar die reageert dat de gegevens op het geheugenkaartje vervalst zijn. Je krijgt dan nu de "Truth" optie.....gebruik deze optie en dan alle vervolgopties die je krijgt.......

Chappyman geeft nu toe dat Kelsey op zijn kantoor heeft gewerkt en dat hij haar heeft ontslagen omdat ze dreigde zijn fraude openbaar te maken. Chapman heeft op zijn beurt Kelsey een dreigbrief gestuurd en hij heeft sindsdien niets meer van haar vernomen. Als je vraagt wat Chapman nog meer verbergt, antwoord hij dat hij die ochtend een pakje kreeg met een zilveren vioolhangertje. Chapman overhandigt het zilveren hangertje aan Erica die dan aan  Chapman vertelt dat alle slachtoffers gevonden werden met zo'n hangertje. Chapman wordt bang en wil meteen persoonlijke bescherming.. Erica zegt dat hij door de politie opgehaald zal worden voor ondervraging in verband met het fraudegeval.

Erica vertrekt en vanzelf zijn we dan terug op de "Downtown" plattegrond beland. Het wordt tijd om Erica's "Synergy" gave op 6 zilveren hangertje te gaan testen. Het maakt niet uit waar je dit doet, dus kies een locatie om naar toe te gaan.....wat dacht je van de lege flat van Kelsey of het FBI kantoor.....het maakt niet uit. Reis dus nu naar een locatie van je keuze...ik ga naar Kelsey's flatje:

De Zilveren Hangertjes Synergy:

  • Waar je nu ook bent, open de inventory. Klik dan op de Cognitieve Bol en klik dan op alle 6 zilveren hangertjes.

  • Klik dus  de Bel, de piano, het gitaartje, de G sleutel. de viool en de maskertjes, en klik dan weer op de Cognitieve Bol en......

  • In het Synergy visioen  ziet Erica dan 3 verschillende dingen: een afvalcontainer, een hek en een straatnaambord. Op elk van de 3 plaatsen liggen ook 2 zilveren hangertjes. 

  • Bij het straatnaambord zijn dat het vioolhangertje en de G-Sleutel hanger.

  • Bij de afvalcontainer liggen de Gitaarhanger en het Maskertjeshanger.

  • Bij het hek liggen de Belhanger en de Pianohanger.

Erica concludeert dat het de steeg is waar Longmore , de "Hangman" uit episode 1, werd vermoord. Ok....verlaat de plek waar je nu bent en reis dan, via de plattegrond naar de "plaats delict", dus naar de:

Crime Scene:

Erica is dus terug in Erithan Avenue, de steeg waar Longmore opgehangen was in episode 1. Erica herkent het straatnaambord als het bord dat ze in haar visioen zag.....maar wat is de verbinding tussen de "Hangman" moorden en de "Wise Monekey" moorden?

In het visioen van de zilveren hangertjes zag je dat er op elk van de 3 plaatsen 2 hangertjes lagen. Bij het straatnaambord zag je het vioolhangertje en de G-Sleutel hanger. Bij de afvalcontainer zag je de Gitaarhanger en het Maskertjeshanger. Bij het hek zag je de Belhanger en de Pianohanger.

  • Het is nu de bedoeling dan je hier nu ook op die 3 plekken de juiste 2 hangertjes neer legt. 

  • De 3 plekken zijn dus het straatnaambord, de avalcontainer en een hekwerk. 

  • Onder het straatnaambord moet Erica het Vioolhangertje en de G-Sleutelhangertje plaatsen. 

  • Bij de afvalcontainer moet het Gitaarhangertje en het maskerhangertje gelegd worden. 

  • Bij het hekwerk moeten dan het Belhangertje en het Pianohangertje neergelegd worden.

Maar hoe moet je dit nu doen? Wel....aldus:

Erica staat bij de paal waar het Erithan Avenue straatnaambord aan hangt. Verder naar rechts staat de afvalcontainer in de steeg en het einde steeg is afgesloten met een hek. 

  • Open het actiescherm op het straatnaambord en zoom er dan op in met het loepje

  • Je geraakt in een close-upscherm van de paal met het straatnaambord.....
    blijf in dit scherm en open de inventory. 

  • Selecteer in inventory het Vioolhangertje (Violin Charm)....
    de inventory sluit vanzelf en het hangertje staat dan, rechtsboven, in het inventoryvak. 

  • Open weer het actiescherm op het straatnaambord en klik nu het koffertje en......

  • Het vioolhangertje wordt op de stoep voor de paal gelegd. Blijf in dit scherm en open de inventory weer en selecteer nu het G-Sleutelhangertje (G-Clef Charm). 

  • Open dan weer het actiescherm op het straatnaambord en klik weer het koffertje en....de G-Sleutelhanger wordt ook in het close-up scherm geplaatst. Ok....EXIT uit het close-upscherm.

Je weet nu hoe je de hangertjes moet plaatsen. Loop de steeg verder in, tot bij de afvalcontainer. Plaats dan, op dezelfde wijze als je zonet hebt gedaan, het Gitaarhangertje en het Maskerhangertje in het close-upscherm van de avalcontainer. 

Heb je dat gedaan dan EXIT je uit het scherm en loop je verder door de steeg naar rechts. De steeg is afgesloten door een hekwerk. Open het actiescherm op het hel en zoom er dan op in via het loepje en plaats dan het Belhangertje en het Pianohangertje bij het hek. 

Exit dan weer uit het close-upscherm. Erica heeft nu in elk van de 3 close-upschermen de 2 juiste hangertjes geplaatst. Activeer nu Erica's Cognitieve Bol en.....Op het hekwerk, de afvalcontainer en het straatnaambord verschijnt de groene wolk. Omdat Erica nog voor het hekwerk staat zie je nu alleen de groene wolk op het hekwerk.....

  • Klik op de groene wolk en ....de groene wolk wordt paars. 

  • Loop naar links, naar de afvalcontainer. 

  • Klik op de groene wolk...de groene wolk wordt paars....

  • Loop weer naar links...

  • Op het straatnaambord is ook een groene wolk....

  • klik op de groene wolk....de wolk wordt paars

Op alle 3 plekken heb je nu de groene wolk paars gemaakt.....In de Cognitieve Bol zie je de filmcamera.....Klik nu op de Cognitieve Bol en.......Bij de afvalcontainer wordt nu een LIJK geprojecteerd, in een wolk.....Open het actiescherm op het geprojecteerde lijk en klik dan de hand en........

We zien nu in visioen wat er met Joey, Kelsey en de 6 hangertjes is gebeurt.......

Oeps......Joey slacht Kelsey af.....Joey is de "Wise Monkey"....niet Kelsey....Kelsey was Joey's eerste slachtoffer.....Maar....als Kelsey dood is....wie was is dan de vrouw die Sully ontvoerde?.

Loop, als je weer controle hebt over Erica, naar links de steeg uit en zorg dat je Erica's auto ziet. Klik EXIT op Erica's auto en......

Erica loopt iets terug omdat ze nu eerst John McCoy opbelt  om hem op de hoogte te brengen van wat ze zojuist ontdekt heeft. McCoy vraagt dan waar Erica vervolgens naar toe zal gaan....je moet kiezen uit het postkantoor of de woning van Joey Goethals. Wel....we weten inmiddels dat Joey niet op het postkantoor aanwezig is, dus zeg dat je naar Joey's woning gaat en.........

Erica eindigt het gesprek en dan gaat ze de 6 hangertjes nog even terug oprapen en dan zijn we vanzelf op de plattegrond beland......Joey's woning is nu de "Wise Monkey Lair", dus reis daar nu weer naar toe

The Wise Monkey:

Joey's woning:

Erica loopt vanzelf de trap op naar de deur en dan krijgt ze een sms-je van die Oracle, die geheimzinnige figuur die Erica ook in episode 1 een paar tekstberichtjes stuurde. Oracle bericht dat "Sully het niet heeft begrepen, maar dat Erica gelukkig wel wil luisteren. Exit de telefoon Zoals Erica al weet zit de deur op slot en is er op de deur geen deurkruk of slot te bekennen. Toch wil Erica graag naar binnen....maar hoe?. 

Links naast de deur hangt een elektrakastje en vanuit dat kastje gaat een elektraleiding het gebouw in. Natuurlijk zit ook het elektrakastje op slot, dus selecteer eerst in inventory het inbrekersgereedschap (Lockpics). Open dan het actiescherm op het elektrakastje en gebruik het koffertje om het kastje te openen met de Lockpics. In het kastje staat, met koeienletters, "SPEAK" en daaronder zit een roostertje en dan een rode knop. Wel....dit is het deurslot maar het werkt door middel van stemherkenning. Open het actiescherm op de rode knop en gebruik dan de Handoptie....en.......je krijgt een lijst met mogelijke commando's.....

Probeer elke optie......Erica gilt dan de commando's in het rooster, maar helaas.....Erica's stem wordt niet herkent dus er gebeurt niets. Erica moet een stem hebben die wel door het mechanisme wordt herkent......Zeg.....die Joey was totaal geobsedeerd door Kelsey.....dat zagen we in het visioen in de steeg. Kelsey heeft een promoliedje op CD gezet en die CD heeft Erica in de puzzeldoos gevonden. Die CD heb je in de Kelsey's stereo gestoken en daar zit ie nog in. Grote kans dat het kastje werkt op de stem van Kelsey. EXIT uit het kastje .

Erica heeft nog altijd de cassetterecorder van Dr. Gallagher, die ze in episode 1 met hulp van Terence heeft gejat uit het mortuarium. Als Erica nu de stem van Kelsey zou kunnen opnemen met de cassetterecorder dan zou ze Kelsey's stem kunnen gebruiken in het kastje. Helaas zit er geen cassettebandje in de recorder. Exit, via de steeg, naar de plattegrond en open de Downtown kaart, en reis naar het:

Mortuarium (Morque):

Terence is er niet, hij staat in ieder geval niet achter de balie. Duik de lift in en.....

....we belanden in de snijkamer van Dr. Gallagher, die druk bezig is om haar frustraties te botvieren op het lijk van Davies. 

Gallagher was in Epi 1 al een kolere wijf en der humeur is er niet beter op geworden, dus ze bonjourt Erica de deur weer uit, maar we zagen nog net een cassettebandje liggen, op de snijtafel naast het hoofd van Davies. Erica is dan weer beneden, in de receptiehal, beland. Er moet een manier zijn om dat cassettebandje van Gallagher te jatten, zonder dat Gallagher het merkt. Links van de receptiebalie staat een boom in een pot en links van die potboom hangt een rode Brandalarmknop (Fire alarm) aan de muur. Open het actiescherm op de brandalarmknop en klik dan de hand om de knop in te drukken.....het brandalarm gaat af...snel.....zodra je de cursor terug hebt klik je op de receptiebalie en dan de hand en......Erica verbergt zich achter de balie en dan zien we Gallagher de lift uit komen en het gebouw verlaten.

Snel....ga met de lift weer naar boven en zoom in op het lijk van Davies. Alhoewel Erica gegild heeft dat ze snel moet wezen, voordat Gallagher door heeft dat het vals alarm is geweest, gaat ze toch eerst nog even tegen het lijk van Davies aan staan lullen. Als Erica dan eindelijk der bek houd kun je het cassettebandje grijpen, dus doe dat dan.

EXIT nog niet uit het lijk maar ga het lijk nog even nader bekijken. Op de linker pols van het lijk zie je een tatoeage.....zoom in op de pols (Wrist) via het loepje van het actiescherm......Erica bekijkt de tatoeage en ziet dat het dezelfde tatoeage is als ook de "Hangman" op zijn pols had......de tatoeage is het Griekse teken vaan psi. Als je weer controle hebt dan selecteer je in de inventory Erica's GSM telefoon. Open dan weer het actiescherm op de tatoeage van Davies en klik het koffertje en......Erica neemt een foto van de tatoeage en ze zoekt meteen, via het Internet, de betekenis van Psi op....Psi is de 23e letter in het Griekse alfabet maar het staat ook voor "Brein" en voor "Paranormaal". Exit de telefoon en exit het lijk en verlaat het mortuarium. Beneden in de hal loopt Erica tegen McAdams en Gallagher op......

Waarom McAdams weer zonodig moet gaan staan schreeuwen tegen zijn ondergeschikte is mij echt een raadsel......het geschreeuw en getier van McAdams dient geen enkele functie in de game.....totaal overbodige shit. Maar goed.......Ik vindt dit Cognition toch al niet zo'n geweldige game, dus waarschijnlijk ben ik niet helemaal objectief hier. 

We zijn inmiddels wel weer de plattegrond opgesodemieterd, dus reis terug, via "Boston Overview", naar:

Kelsey's Appartement:

De demo CD van Kelsey steekt nog in de stereo. Duik de inventory in en klik op het + teken en combineer dan het cassettebandje met de cassetterecorder, om het bandje in de recorder te stoppen. Selecteer dan de cassetterecorder, zodat het ding in het inventoryvakje, rechtsboven, komt te staan. Open dan het actiescherm op de stereo-installatie en klik het koffertje en.......Erica neemt de stem van Kelsey op, Verlaat Kelsey's en reis terug naar de woning van de:

Wise Monkey's Lair:

Loop de trap weer op. Zorg dat de cassetterecorder weer geselecteerd staat in het inventoryvakje. Het stemherkenningkastje staat nog open. Zoom weer in op het kastje, via het loepje in het actiescherm. Open dan het actiescherm nu op het roostertje en gebruik het koffertje en.........

Erica drukt dan vanzelf de rode knop in en gebruikt de cassetterecorder, met de stem van Kelsey, en de deur gaat open en we gaan naar binnen. Erica vindt hier tamelijk griezelig. Bekijk eerst alles wat je maar kunt bekijken via het oog in het actiescherm. Links is de ingang en rechts zie je een groene deur (Interior door) waar een rond raampje en een paneeltje in steekt. Bij de ingang liggen tekeningen (Sketches) op de vloer. Op de tafel, in de voorgrond, liggen een paar Muziekpapieren (Music Sheets). Rechts naast de stellingkast staan Kelsey Tekeningen (Kelsey sketches) en je kunt de stellingkast zelf ook nader bekijken, via het loepje in het actiescherm

Als je inzoomt op de stellingkast dan ben je ingezoomd op 4 glazen potten en een metalen doos. Bekijk de 4 glazen potten en de metalen doos dan nader via het ook van het actiescherm. Open dan ook de metalen doos, via de hand van het actiescherm....

In de doos ziet Lara de ogen, de oren en de tongen van de slachtoffers van de Wise Monkey moordenaar. Erica vermoed dat Joey gelooft dat hij zijn geliefde Kelsey weer tot leven kan wekken als hij de juiste "onderdelen" bij elkaar verzamelt heeft. Als je Erica de doos in de kast hebt laten openen en ze is uitgesproken gaat er op de rechter deur een groen lampje branden. SAVE JE GAME NU......Bekijk de deur via het oog.....de deur zit potdicht en er zijn geen deurkruk of scharnieren te zien. Zoom in op de deur via het loepje. Het ronde raampje is van kogelvrijglas. Het paneel blijkt Tablet te zijn....het is een touchscreem en je leest er het woord "Enter" in. Open het actiescherm en zoom dan in het schermpje om het nog closer te bekijken......

Erica krijgt een "bad feeling"......Wel....op het schermpje lees je "Press Enter to Start", dus doe dat dan ook.....Klik op "ENTER" en......vanzelf kijken we dan door het ronde raampje en zien we.......Sully......die vastgebonden hangt in een stoel die, in sommige staten van de USA, wordt gebruikt om de ter dood veroordeelden een dodelijke injectie in te spuiten. 

We keren dan terug naar het Tabletscherm en.....je bent beland in de:

De Quiz voor Sully's Leven:

  • Op het Tabletscherm verschijnt nu een mededeling dat Erica een Quiz moet oplossen om toegang te krijgen tot de ruimte achter de deur. Erica mag deze ruimte niet verlaten want dan zal automatisch het dodelijke gif in Sully gespoten worden. 

  • Je moet dus steeds het juiste antwoord klikken, op de vragen van de Quiz.....uiteraard zijn het vragen die slaan op de Wise Monkey zaak. 

  • Geef je 3 keer een fout antwoord dan sterft Sully.....bij het 1e foute antwoord wordt Sully verdoofd, bij het 2e foute antwoord raakt Sully verlamd en bij het 3e foute antwoord sterft Sully. Elk goed antwoord levert de arme Sully verse zuurstof op, zodat ie het wat langer uithoudt.

  • Je mag nu niet meer Saven......de Quiz is de END GAME van deze 2e episode.....je moet het volbrengen of de game verlaten als je er nu geen zin in hebt. Ik heb niet voor niets aangeraden om te SAVEN voordat je op deze deur ging bekijken,

Wel.....Klik  weer op "ENTER" om de quiz te beginnen.

Vraag 1: 

Je moet de slachtoffers matchen met het hangertje dat bij hen gevonden is. Klik op een persoon in het linker rijtje en dan op het bijpassende hangertje in het rechter rijtje.

A3 = Colleen Laverty en de G Clef
B5 = Luke Jensen en de Violin
C6 = Nick Steward en de Bell
D2 = Heather Anne en de Piano
E1 = Jared Sullivan en de Guitar
F4 = Tess Stamper en de Theatre Masks

Correct.....we gaan door naar:

Vraag 2: 

Wat was de titel van het laatste liedje dat Heather heeft gezongen.

Om deze vraag correct te kunnen beantwoorden heeft Erica meer informatie nodig. Klik nu EXIT, om uit dit close-upscherm te gaan......Links naast Erica's hoofd zie je dan een dikke pijl (Go to shelf). Klik op de Pijl en.....Erica draait naar links en is dan weer in het close-up scherm van de 4 glazen potten en de metalen doos met de afgesneden lichaamsdelen. 

Erica moet nu de diverse Ogen, Oren en Tongen identificeren.......Activeer de Cognitieve Bol en.....Op de 4 potten en op de lichaamsdelen verschijnt dan de blauwe wolk....Klik op het een lichaamsdeel en dan op de Cognitieve Bol en....

  • Erica ziet in visioen van wie het lichaamsdeel was en ze bergt het oor, oog of tong op in inventory. Doe dit zo met alle lichaamsdelen....dus eerst weer de Cognitieve Bol activeren, dan op een lichaamsdeel klikken en dan weer de Cognitieve bol klikken

  • Als je ermee klaar bent dan heeft Erica alle onderdelen in inventory opgeborgen en dat zijn dan: de Ogen van Colleen, Heather, Joey en Luke, De Tongen van: Colleen, Heather en Joey. De Oren van: Heather, DJ AB Horrence en Joey. 

Nu moet Erica in Synergy de moorden gaan herbeleven.....Klik de Pijl, rechts naast Erica, om terug te draaien naar de deur en het Tabletscherm. Activeer dan eerst weer de Cognitieve Bol en open dan de inventory en activeer dan weer de Cognitieve Bol.......We zijn dan in het "Synergy" scherm.

Klik  in de inventory op de lichaamsdelen en dan op het daarbij passende zilveren hangertje en klik dan op de Synergie Bol en......je krijgt dan een duidelijk plaatje te zien.....let in de plaatjes die je te zien krijgt vooral op de details. We beginnen met

Colleen. 

Klik op Colleen's Eyes en Colleen's Tonque en dan op de G-Sleutel hanger. Klik dan de Bol en.....

.in het plaatje zien we dan Colleen op een schip staan....Joey sluipt op haar toe met zijn mis. De naam van het schip is de "HSM Pinforde". Exit en activeer de Cognitieve Bol weer en open dan weer de inventory.

Heather: 

Klik op Heather's Tong, Heather's Oren en Heather's Ogen en dan het Pianohangertje en klik dan de Synergy Bol weer en......

We zien Heather's lijk in detail....Heather's rechter hand ligt op een stuk bladmuziek....de titel van het lied luid "La Boheme". Exit en activeer de Cognitieve Bal weer en open weer de inventory

Joey: 

Activeer Joey's Oor, tong en ogen en klik de Cognitieve Bol en.....we zien Joey zijn eigen oor, tong en ogen uitsnijden. Erica is verbijstert...ze begrijpt het niet. 

Activeer de Cognitieve Bol weer en dan de inventory want we gaan verder met:

Luke: 

Klik Luke's Ogen en dan het Vioolhangertje en klik weer de Synergiebol...

in detail zien we echter niets bijzonders....Exit en activeer weer de Bol en de inventory.

DJ AB Horrence: 

Klik op Dj's Oren en op het Belhangertje en dan weer de Synergybol en.....

We zien dat DJ een sigaret laat vallen, als hij door Joey wordt vermoord.

Exit en klik nu weer op het Tabletscherm want we kunnen nu vraag 2 beantwoorden. 

Het antwoord op vraag 2 is dus "La Boheme"....Klik dus op "La" en dan op "Boheme" en dan op ENTER en.....Correct en we mogen door naar:

Vraag 3: 

Waarom was DJ Horrence in de steeg toen hij werd vermoord.  Wel de DJ rookte een sigaretje in de steeg. 

Klik dus op "Smoking a sigarette in the alley" en klik dan weer op ENTER.

Vraag 4: 

In welke show trad Colleen als laatste op? Antwoord: De show op het schip de HSM Pinafore. 

Klik dus op HMS en op Pinafore en dan weer op ENTER

Vraag 5: 

Wat waren de namen van de Configuraties?.

Erica snapt hier niets van. Door op ENTER te klikken kun je Hints lezen. Er zijn in totaal 4 Hints, dus lees ze. Klik op ENTER en lees Hint 1, klik dan weer op ENTER en lees Hint 2...enzovoorts....

Hint 1: de 1e configuratie bevat de: Ogen van de Studiebegeleider, de Oren van de Spinner en de Tong van de Rivaal.
Hint 2: de 2e configuratie bevat de: Ogen van de Jonge Vrouw, de Oren van de Roker en de Tong van de Oude vrouw
Hint 3: de 3e configuratie bevat: de Ogen en de Oren van de Leraar en de Tong van de Vrouwelijke Matroos.
Hint 4: de 4e configuratie bevat de: Oren van de Opera Zangeres, de Ogen van de Componist en de Tong van de Rivaal.

  • Als je de laatste keer op ENTER drukt kom je in het antwoordscherm. Via "DETAILS" kun je dan alle 4 Hints nog eens bekijken. Erica moet dus de 4 configuraties goed benoemen, maar ze weet het antwoord niet.....

  • Erica heeft meer informatie nodig, dus klik nu EXIT en draai dan, via de pijl, weer terug naar de kast. Boven , de nu lege doos, staan de 4 glazen potten....ze zijn genummerd 1, 2, 3, 4. 

  • Erica moet nu in elke glazen pot de juiste lichaamsdelen stoppen, volgens de hints van de configuraties. Helaas kun je niet meerdere items in 1 keer in een pot stoppen. Je moet steeds per item het item selecteren in inventory en dan in de pot stoppen via het koffertje van het actiescherm....het is dus heel veel werk.

Pot 1:

  • In pot 1 moet je, volgens Hint 1, de Ogen van Luke, de Oren van DJ Horrence en de Tong van Colleen stoppen. 

  • Dus selecteer in inventory de Oren van Luke en stop ze in de pot. 

  • Doe dit ook met de Oren van DJ Horrence en de Tong van Colleen. 

  • Als deze 3 items in Pot 1 hebt zitten dan activeer je de Cognitieve Bol. 

  • Klik dan weer op Pot 1 en op het Oog in de Bol en......

  • het woord ANGEL verschijnt op Pot 1. Noteer dit

Pot 2:

  • Stop in pot 2 dus, volgens Hint 2, de Ogen van Colleen, de Oren van DJ Horrence en de Tong van Heather. 

  • Activeer de Cognitieve Bol dan en klik op pot 2 en weer op het Oog in de Bol en......

  • Op Pot 2 verschijnt het woord LOVER

Pot 3:

  • Stop, volgens Hint 3, in pot 3: De Ogen van Heather, de Oren van Heather en de Tong van Colleen. 

  • Klik Cognitieve Bol, klik Pot 3 en klik het Oog in de Bol en.......

  • STARLET verschijnt op Pot 3

Pot 4:

  • Volgens Hint 4 stop je in Pot 4: De Ogen van Luke, de Oren van Heather en de Tong van Colleen. 

  • Klik Cognitieve Bol, klik Pot 4 en het Oog in de Bol en......

  • Pot 4 geeft dan het woord DARLING.

Draai terug naar de deur, via de pijl, en zoom weer op het tabletscherm. Wel.....Erica weet nu de NAMEN van de 4 Configuraties, dus klik op: 

ANGEL, LOVER, STARLET en DARLING en klik dan op ENTER en.......

Vraag 6: 

Van wie zijn de Reserve Onderdelen?   Antwoord met Joey Goethals en klik op ENTER en..........

Wel......kijk naar het EINDE van EPISODE 2 The Wise Monkey,

Erica heeft alle vragen juist beantwoord en ze mag nu de kamer in om Sully te bevrijden

Na een aantal "comicbook" scènes krijg je dan nog een voorproefje van 

Episode 3: The Oracle, 

Walkthrough door: Louis Koot