De Snelle Gids

2015: Walkthrough door: Louis Koot  

Deze snelle gids geeft je alleen de noodzakelijke handelingen en items die echt noodzakelijk zijn om dit spel tot een goed einde te brengen. Het bevat niet de vele andere optionele opties, meestal gesprekken, welke je additionele informatie geeft over alle sub-plotten in het spel.Deze gids verschaft je de handelingen, in chronologische volgorde, die je moet doen om de hoofdlijn van het spel snel te kunnen spelen. Het is wel belangrijk om steeds in gesprekken ALLE GESPREKS OPTIES TE VOEREN en je mag GEEN van de dingen die hier worden vermeld OVERSLAAN want dan zal een Tijdsblok niet EINDIGEN. Als je het spel uitsluitend volgens deze Snelle Gids speelt zul je wel veel van het verhaal missen.

Dag 1: 10: 00, Gabe

Ga naar de en open de grote kast in Gabriël’s kamer en pak daaruit de klerenhanger en het stukje plakband.

Verlaat de kamer en ga, via de trap, naar beneden naar de lobby van het hotel.  Praat met Jean, de dagklerk die achter de balie staat. 

Onderzoek, en lees, het hotel gastenboek, en bekijk ook de zwarte viltstift die links op de balie ligt. Praat in het zithoekje met Emilio Baza. (dit is zeer belangrijk).  

Ga dan de Eetzaal binnen en ontmoet daar Gabe's oude vriend, Mosley.

Verlaat het hotel en ga met Madeline Buthane praten die bij haar volkswagen busje staat te wachten.

Ga naar de boekwinkel, links van de fontein, en klik op het Holy Grail boek, speciaal op de Franstalige versie, in de etalage.

Vindt het museum, ga naar binnen, praat met de beheerster en ga dan de expositieruimte binnen. Ga , ter hoogte van de beide kletsende dames, achter de display borden staan en speel voor luistervink om het gesprek tussen deze beide dames af te luisteren. 

Praat hierna dan met deze beide dames. Dit zijn Lady Howard en Estelle.  Verlaat het museum maar klik voor je naar buiten gaat nog even op de kist gevonden voorwerpen, links van de uitgang en bekijk de Rode Hoed die in deze kist ligt. Gabe zal deze nu niet willen pakken.Ga terug naar het hotel. Praat uitgebreid met Jean de klerk.

Ga, achter het gordijn naar de telefoons, selecteer het kaartje van Sir James en gebruik dit op één van de telefoons en voer een telefoongesprek met Sir James.

Verlaat dan het hotel. En dit eerste tijdsblok is afgelopen.

Dag 1: 12:00 uur Gabe.

Als je buiten het hotel begint (gevolg van de volgorde zoals beschreven in het eerste tijdsblok hierboven) dan ga je weer het hotel binnen en ga je naar de Eetkamer. Je ziet dan een scène tussen Wilkes en Buthane. Deze scène moet je gezien hebben en je kunt deze scène ALLEEN NU zien. 

Praat even met Wilkes, maar dat kun je ook in een later tijdsblok op een andere locatie doen. Na deze eetkamer scène ga je naar de lobby en dan één van de trappen op naar boven naar de verdieping met de gastenkamers.  Boven zie je een scène waarin je ziet hoe Howard/Estelle verwisselen van kamer met Baza. Ook deze scène MOET je gezien hebben en ook deze scène zie je alleen NU. 

Ga daarna naar beneden en verlaat het hotel en zoek de KERK op. Praat, in de kerk, met Buchelli en daarna met de Abt. 
Dit is nodig om Buchelli's leugen over zijn treinaankomst te laten zeggen. 

In het gesprek met de Abt krijg je de aanwijzing over Larry Chester die, later, van belang word.  Praat je niet uitgebreid met de abt en verteld hij je dus niet over Larry Chester dan zal dit tijdsblok straks niet eindigen. Hierna ga je terug naar het hotel en ga je er naar binnen

Ga naar boven en klop op Mosely’s deur (kamer 33), ga naar binnen en praat met hem. 

Betrap tijdens dit gesprek Emillio Baza als luistervink.  Dit doe je als volgt: tijdens het gesprek met Mosley hoor je zo af en toe geluiden achter de deur uit de gang komen.  Zodra je dat kunt, breek je het gesprek met Mosley af en klik je op de deur en kies je het Sleutelgat Icoon.   

Gabe zal naar de deur lopen en deze open doen en je ziet dan Emilio Baza in de gang die voor luistervink speelde.  Let op want Emilio plaats zijn glas op de kast in de gang. Ga hierna gewoon weer verder met Mosley praten en put alle gespreksopties uit.Verlaat Mosely’s kamer en pak in de gang het glas van de kast. 

Ga naar beneden naar de lobby en verlaat het hotel. EINDE TIJDSBLOK

Dag 1: 14:00 uur Gabe:

Je begint dit tijdsblok buiten het hotel en Gabe ziet van achter de fontein een Motor weg rijden. Ga naar de brommerverhuurder (naast de fontein) en praat met hem.

Museum. Pak de rode hoed uit de krat met gevonden voorwerpen.

Kerk. Ga het kerkhof op, loop helemaal naar achteren en pak de spuitfles van de vensterbank.

Binnenplaats achter het kerkhof (je moet helemaal de straat achter het kerkhof uitlopen): "aai" de kat, plak het stukje plakband op de opening in de schuur waar de kat doorheen ging.Gebruik de spuitfles op de kat die nu op de muur zit.Pak het stukje plakband weer op en je hebt katteharen.

Hotel: Pak in de lobby van het tafeltje bij de muur een snoepje.

Mosely’s kamer. Praat met Mosley over zijn paspoort.

In de gang met de hotelkamers. Lokaliseer het schilderij met daarop het straattafereel, voor kamer 27, en leg hier op de kast eronder het snoepje.

Hotel lobby, als Jean uit het zicht is, druk dan op de zoemer voor kamer 33 (naast de balie).

Snel naar boven en zet Gabe vlak naast Mosely’s kamer deur. Wacht tot Mosley zijn kamer uit gaat en volg hem dan door de gang. 
Als Mosley zich bukt om het snoepje te pakken pak dan zijn paspoort uit zijn achterzak.

Mosely’s kamer. Pak de gele jas van Mosley.

Hotel lobby. Pak, als Jean uit het zicht is, de zwarte markeringspen van af de balie. 

Eetzaal: Pak hier een zakje Siroop van de buffet tafel.

In inventory: Gebruik de zwarte pen op Mosely’s paspoort. Gebruik de Siroop op de katteharen om een snor te maken. Gebruik de rode hoed op de gele jas. Gebruik de "snor" op Rode hoed/gele jas.Ga naar de Motorverhuur.Gebruik de "Vermomming" op Gabriël. 

Klik de sleutel van de Motor op de Harley om de omgevingskaart te activeren.

Op de kaart. Ga naar één van de beschikbare parkeerplaatsen en wacht op de brommer met Wilkes. Klik op de rijdende Wilkes, kies het volg icoon en volg Wilkes naar waar hij stopt. 

Noteer in je notitieboek het nummer van de nummerplaat van Wilkes Motor en zoek Wilkes dan op en ga met hem praten
Volg Madeline Buthane in haar busje en ga met haar praten.

Ga naar Couiza station. Ga station in. Praat met het meiske en onderzoek het grote zwartte treinbord.Ga naar buiten. Zoek de taxi en praat met de bestuurder.

Hierna klik je op de weg om dit tijdsblok te eindigen.. Einde Tijdsblok.

Dag 1: 16: 00 uur: Gabe

Dit nieuwe tijdsblok begint terwijl Gabe zijn Motor parkeert. Klik gelijk weer de sleutel op de Motor om de omgevingskaart te activeren. 
Kaart: Ga naar C. Blanchefort. Gebruik hier je verrekijker om Madeline en Mosley te bespioneren.

Ga naar Roque Negre en praat met Wilkes.

Ga naar Larry Chester’s huis, klop aan en praat met hem. 

Verlaat Larry's huis en klik op de Motor. EINDE TIJDSBLOK

Dag 1: 18.00 uur. Gabe

Dit blok begint als Gabe terugkomt van zijn bezoek aan Larry Chester en zijn Motor parkeert bij de Motorverhuur. Loop naar het hotel. We zien nu een lange scène waarin Prins James Mannen EN Gracie voor het hotel Gabe ontmoeten. De Scène verplaatst zich vervolgens naar de hotel kamer van Gabe.

Na de scène ga je naar buiten en verlaat je het hotel. Volg Prins James’s mannen naar het kerkhof en verberg je achter de graftombe.  Bekijk de film. 

Volg de mannen terug naar het hotel en klik op ze als ze naar hun auto lopen. Kies het Volg Icoon om ze te volgen.

Kaart: Volg de auto met Prins’s James mannen naar Larry Chester, maar Gabe gaat hier naar toe via Blanchefort.Van af Blanchefort loop je naar Chester’s huis en verberg je achter de boom.

Bekijk de ontmoeting tussen de mannen en Chester. En probeer de aparte handdruk te onthouden of schrijf het even op. Terug naar het hotel. Hotel kamer: Praat met Grace en met Mosley en doe de handdruk na. Einde van dit blok, en EINDE VAN DAG 1.

Dag 2: 7:00 uur Grace

Dit blok begint in Gabe's hotelkamer. Je speelt nu voor het eerst als Gracie. Gebruik Sidney en doe een Search naar b.v Vampires.

Verlaat de kamer en pak buiten het Holy Grail boek wat tegen de deur aan ligt. Grace leest erin en vind een gedicht wat ze vervolgens de kamer van Gabe binnen brengt. 

Verlaat vervolgens de kamer en ga naar beneden naar de:Eetkamer: praat met Madeline. Ga daarna het hotel uit en ga naar Tour Magdala: Praat met de Abt. 

Hierna terug naar de Eetkamer van het hotel en de Tourgroep gaat op excursie.

Bij de eerste stopplaats moet je even wat tijd doden. Kijk naar wat Emilio op de grond voor hem heeft geschreven en  laat Grace er een notitie van maken in haar schetsboek. 

Wacht dan geduldig tot Buthane de order tot vertrek geeft. 2e stop is Blanchefort: Luister het gesprek tussen Lady Howard en Estelle af. 

Ga daarna met iedereen praten, maar bewaar Mosley als laatste.  Er start nu een filmpje waarin we Gabe in zijn hotelkamer een bloederige droom zien hebben en vervolgens wakker zien worden. EINDE TIJDSBLOK.

Dag 2: 10:00 uur Gabe.

 Je begint dit blok weer als Gabe in de hotelkamer. Bekijk de routine van Roxanne en sluip achter haar de kamers van Madeline en de Lady binnen.

Verberg je daar op het balkon als Roxanne de badkamer in gaat. Als Roxanne de kamer verlaat, doe je deur van deze twee kamers van slot. Ga naar buiten. Nadat Roxanne haar werk heeft gedaan en in de gang kast is verdwenen met haar spullen, ga je de kamers van Madeline en van Lady Howard doorzoeken. 

 Madeline’s kamer: 

in de lade van de kast vindt je de omgevingskaart. Pak deze mee. 

Lady Howard’s kamer: 

Onder het bed vindt je een enveloppe met 2 papieren. Pak ze mee. 

In de badkamer neem je de tandpasta tube mee (Suppuration H).

Kerkhof: 

Open het raam van het kantoortje: Gebruik hiervoor de tube tandpasta op het raam.

Klim naar binnen. Open de lade van het bureau en bekijk het tijdschrift dat erin ligt.

  Hotelkamer: 

Gebruik Sidney en doe ADD DATA om de 2 papieren uit Lady Howards kamer in te scannen en doe dit ook met de omgevingskaart van Madeline. Ga dan de Kaart en de twee papieren weer in de resp. kamers terugleggen. Ga dan naar de lobby en Roxanne gaat voor Gabe een broodje smeren. Einde Tijdsblok.

Dag 2: 12:00 uur. Grace:

De Tourgroep komt aan bij het kasteel de Serres. Beweeg Grace achter de volkswagen bus helemaal naar achter van het huis.  
Klik daar om het kelderluik te openen. Gaat niet. Klim d.m.v het Klimsymbool op het lage muurtje. 
Grace klimt het dak op.

Gebruik het klimsymbool op de klimopplant op het dak om naar het raam te klimmen.  
Onderzoek de grote kast. Onderzoek de symbolen op de Robe's in de kast. Gebruik je schetsboek op deze symbolen.
 

Open de grote koffer. Ga snel je verbergen in de grote kast. Onderzoek daarna weer de grote koffer.

Ga, via de wenteltrap naar beneden.Klik op de stoel om deze te verschuiven en bekijk het schilderij. Vooral het linkeroog.

Druk, onder het bureau op de knop. Deze zit links onder het bureau boven aan de poot. Draai de hoofden, waar de rode stralen uitkomen, 1 slag naar links.

Daal de wenteltrap af naar de kelder. 

Vindt achter in de kelder de deur naar de wijnkamer. Spreek de oude vrouw bij de wijnpers aan. Mocht je zelfs dit te veel vinden, of wordt Grace door Montreaux betrapt en het huis uit gezet,  dan kun je ook via het luik achter het huis de wijnkelder ingaan om met die oude vrouw te "praten". Gracie rent in paniek naar buiten via het kelderluik.........Filmpje. Grace Praat met Mosley, en de tourgroep rijd weg naar de Devils Armchair Na de scène waarin de tourgroep hun gruwelijke ontdekking doen eindigt dit tijdsblok.

Dag 2: 14:00 uur: Gabe.

We zijn weer in Gabe's kamer en Grace komt lichtelijk in paniek binnen gerend en brengt aan Gabe verslag uit van de ontdekking van de 2 lijken met hun doorgesneden kelen.Gabe loopt dan naar buiten. Ga naar de hotel lobby. Ga naar de telefoons in de hoek achter het gordijn en neem het telefoongesprek van Buchelli op met de taperecorder.

Verlaat het hotel en ga met en ga, met de Motor, naar de Armchair of the Devil en dan naar de crimescène. Praat met Mosley. Onderzoek de 2 lijken, vooral de doorgesneden kelen

 Vindt, ietsjes verderop achter de rotsen, de grote plas met bloed en onderzoek deze. Vindt de knieafdrukken en klik hier op en bekijk Gabe’s visioenen. (twee maal klikken.) 

Praat erover met Mosley en als er niks nieuws meer te vragen valt klik je om hier weg te gaan. Buthane verschijnt en na deze tussen film klimt Mosley bij Gabe achterop en verdwijnen zij terug naar de Motorverhuur.  Ga terug naar de Armchair of the Devil. Hier is inmiddels de politie aangekomen. Gabe wil niet terug naar de crimescène dus onderzoek deze zijde van de weg.  Rechts van de Motor vindt je bandensporen. Loop verder het pad op naar achteren en je vind de auto van de 2 mannen.  Neem een afdruk van de banden met je schetsboek en vergelijk deze met de eerder gevonden bandenafdrukken bij de weg.

Ga naar Larry Chester en praat met hem. Als Chester weg is gebruik je (buiten) de klerenhanger op het gat in het zijraam.

Ga terug naar het hotel en bel Prins James op om hem te vertellen dat zijn 2 mannen vermoord zijn. 
Ga naar Gabe's kamer.

Hotelkamer: 

Praat met Grace en Mosely. Gebruik Sidney en maak een identificatiekaart waarin je Gabe een reporter voor de NY TIMES laat zijn. 

Ga naar de lobby. Praat met Jean over de Wake Up call om 02.00 uur vannacht. (neem eventueel de vingerafdruk van het glas waaruit Buchelli dronk in het zithoekje)
Ga naar Château de Serras, klop op de voordeur en laat je reporter kaart zien.

In de wijnproeverij volg je ALLE gespreksopties. Ga terug naar je hotelkamer. Nu start de eindfilm van dit tijdsblok.  Mosley komt binnen en er is een gesprek tussen Grace, Gabe en Mosley waarna beide laatsten verdwijnen om een hapje te gaan eten. Einde Tijdsblok.

Dag 2: 17:00 uur Grace.

Museum

Ga de kamer uit, naar de lobby en verlaat het hotel. Ga naar het Museum en pak daar de enveloppe die op de deur van het museum zit geplakt. 

Lees "Le Serpent Rouge" helemaal door. Ga daarna naar de kerk.

Kerk: 

Pak de Engelstalige pamflet van het tafeltje. 

Ga naar de madonna afbeelding bij de ingang en maak er een TILTED SQUARE op met de handen van de Madonna vis het trace icoon. 

Hotelkamer: 

Gebruik Sidney en los achter elkaar de "Le Serpent Rouge raadsels": Aquarius; Pisces; Aries; Taurus; Gemini and Cancer op. Voor een uitgebreide uitleg hierover verwijs ik je naar mijn uitgebreidere walkthrough voor dit spel. Nadat je in deze volgorde de eerste 6 raadsels van "Le Serpent Rouge" hebt opgelost start de eindfilm van dag 2. Hier zien we hoe Gracie met Wilkes weggaat om te eten en terug komt in Wilkes slaapkamer waarna Grace alles te weten komt over Wilkes schatgravers methodes. Einde van dag 2

Dag 3: 02.00 uur: Gabe:

Het is 2.00 uur in de nacht en Gabe is wakker gemaakt door Simone. Verlaat het hotel, ga de motor halen en rij ermee naar de parkeerplaats van C. Blanchefort. Loop hiervandaan dus naar Larry Chester’s huis. Gluur door het raam en als Chester naar buiten komt zal Gabe zich achter het huis verbergen.  Volg Larry Chester over het pad achter het huis. Gabe ziet dan hoe Larry Chester iets aan het begraven is.. 

Als Larry weer weg is selecteer je in inventory de schep en dan klik je met het schepicoon op de graafplek. Gabe gaat de schep halen en graaf het manuscript op.

Ga terug naar het hotel en naar je kamer. Gabe gaat weer slapen. Bekijk de film waarin de vampiers de eenhoorn slachten en waarin Gabe een nachtmerrie heeft.

Dag 3: 07:00 uur. Grace:

Pak de Motorfietssleutel van het tafeltje bij de bank. Verlat de kamer en gebruik dan Mosely’s sleutel op Mosely’s kamer deur. Onderzoek hier de kast, bed en de stapel kleren op de grond. Grace wil eerst haar handen niet vuil maken aan de stapel kleren op de grond, dus onderzoek eerst al het andere en daarna weer de stapel kleren. Klik met het verschuificoon op deze stapel kleren en Grace vind het Coördinatie device. 

Museum:

gebruik je portemonnee op de kaarten in de kaartenstandaard en koop 3 kaarten, te weten: de Poussin kaart en 2 van Tenniers, alle drie vind je helemaal bovenin deze standaard. Ga naar de Motorverhuur en grijp Gabe's Motor en reis naar:

L’Ermitage

vindt de grot hier en pak hier het briefje net binnenin deze grot..

Gebruik het coördinatie ding op Grace en gebruik dat ding dan om het centrum van de cirkel te vinden. De coördinaten zijn dus: 18'47 lengte en 54'56 breedte. Als Grace dit punt vind (het is vlak bij de grotingang) dan markeert ze dat met haar voet.

 Selecteer dan de schep uit je inventory en klik deze dan op de door Grace gemarkeerde plek. Grace gaat graven maar besluit dat dit een hopeloze opgave is. Ga terug naar het hotel en als Grace bij de Motorverhuur is pak dan van de Motor van Lady Howard de verrekijker mee. Die heb je straks nodig. Ga naar Gabe's Kamer

Hotelkamer: 

Sidney: Los nu achterelkaar de "Le Serpent Rouge" puzzels: Leo; Virgo en Libra op. Dus zonder onderbreken. Hiervoor verwijs ik je weer naar mijn uitgebreidere walkthrough voor dit spel, waar dit zeer uitgebreid word uitgelegd.Als je deze 3 raadsels goed hebt opgelost dan kom je vanzelf weer uit Sidney en is dit Tijdsblok ten EINDE.

Dag 3: 10:00 uur Gabe:

Dit blok begint met een filmpje waarin Gabe wakker word en een gesprek heeft met Grace en ook met Mosley, waarna Mosley en Gabe verder praten op de gang en we ook zien dat Jean en Simone min of meer in paniek de kamer van Wilkes binnen gaan.Laat dat gedoe met Simone en de kamer van de verdwenen Wilkes maar zitten en ga meteen het hotel uit, pak de Motor en reis naar L’Homme Mort

L'Homme Mort:

 Loop helemaal naar achteren tot je niet verder kunt en klik op de voetafdrukken in het rulle gedeelte. Onderzoek de voetafdrukken. Gabe zegt dat deze van Wilkes zijn en loopt vanzelf verder naar achteren over het nieuwe pad en vind dan het lijk van Wilkes. Onderzoek het lijk van Wilkes

Ga terug naar het hotel en naar Gabe's kamer. Je ziet dan nog net hoe Buthane uit Mosely’s kamer komt met het manuscript..

Ga naar Larry Sinclair’s huis, klop aan, praat met Larry. 
Hotel kamer: Praat met Grace. Hierna is dit Tijdsblok Beëindigd.

Dag 3: 12:00 uur: Grace:

Hotelkamer in Sidney: los het raadsel Scorpio op van Le Serpent Rouge. Hiervoor verwijs ik je weer naar mijn uitgebreide walkthrough voor dit spel. Hierna ga je de Motor halen en ga je op de kaart naar de NE arm van het Hexagram. Pak het briefje dat aan het hek zit.

Ga naar de ZW arm van het Hexagram, loop helemaal naar achteren naar de geblokkeerde grot waar je een rode zakdoek ziet liggen. 

Gebruik het coördinatie ding op Grace, en gebruik het dan om de punt van het Hexagram te vinden. Pak de schep en klik deze op de rotsblokken die de ingang van de grot versperren.. Pak, uit het grotje de brief.

Ga naar Blanchefort en LOOP hiervandaan naar Mount Cardou, aan de overzijde van de weg, via het bruggetje. Pak hier het briefje dat aan de boom vast zit. 

Ga terug naar de Motor en ga dan nu naar de top van C. de Blanchefort Gebruik de verrekijker en zoom in op de Oranje Rots en zie de mopet van Buchelli

Ga naar de Oranje Rots. En volg het smalle paadje naar een graafplek. Gebruik hier de schep om het manuscript op te graven 

Ga terug naar het hotel. Ontmoet Prins James die net is aangekomen.Praat met Prins James. Ga naar de hotel kamer. Hotelkamer: Los de laatste twee Le Serpent Rouge raadsel op: Ophiuchus en Sagittarius. Ook hiervoor verwijs ik je naar het desbetreffende deel in mijn uitgebreidere walkthrough voor dit spel. Heb je dit goed gedaan, exit Sidney en Grace zal nu vanzelf het laatste raadsel oplossen. Hierna komt Mosley binnen om Grace te halen. Einde Tijdsblok

Dag 3: 15:00 uur: Gabe

Na het filmpje, Geef je de juiste antwoorden in de eetkamer. Dus wijs ze aan in deze volgorde: Mosely; Buthane en Buchelli. Als Grace gevraagd wordt hoe ze het manuscript heeft teruggevonden antwoord dan dat ze getuige was hoe Buchelli het manuscript heeft begraven.

Ga naar Villa Bethania (achter de Fontein). Klop aan en praat binnen met de Prins. Ga naar C. de Serras. Klim over het hek. 

Ga naar de Voordeur. Ga naar de zijdeur van de garage en ga hierdoor naar binnen. Draai het licht aan en Onderzoek de vleermuizen aan het plafond. Gabe vlucht weg. Einde Tijdsblok

Dag 3: 18:00 uur. Grace

Ga naar beneden naar de Lobby van het hotel en wacht hier tot je Emilio Baza het hotel ziet verlaten.Volg Emilio Baza naar het kerkhof. (het kan even duren voordat Emilio het hotel uit loopt, dus ga ondertussen eerst ergens anders naar toe, bijvoorbeeld met Estelle praten). Verberg je achter de graftombe en luister naar Emilio en Mesmi.

Hotel: klop op Emilio’s deur en praat met hem. Na deze lange film komt dit tijdsblok aan zijn einde

Dag 3: 21:00 uur: Gabe Finale:

Dit is het laatste tijdsblok van het spel......de FINALE staat op het punt van te beginnen:

Gabriël en Mosely en Mesmi hebben hun plan opgesteld en vertrekken naar de tempel ingang. Je krijgt weer controle over Gabriël binnen in de eerste kamer van deze tempel. De tempel bestaat uit 5 kamers, met de 5e kamer zijnde de Holy of Holies waar je het finale spel moet spelen. Gabriël moet zich dus een weg banen door elk van de kamers om uiteindelijk in het Holy of Holies te komen. Elke kamer bevat een VALSTRIK een puzzel welke moet worden opgelost en Gabe kan dus in elke kamer dood gaan. Dus SAVE SAVE veelvuldig nu. We beginnen in de eerste kamer. Ik noem het de SCHAAKBORDKAMER. 

Voor een uitgebreide beschrijving hoe deze laatste puzzels op te lossen en het spel uiteindelijk te winnen, verwijs ik je naar mijn uitgebreide walkthrough, waarin dit allemaal word beschreven.

Louis Koot